همزمان با فرارسیدن ۱۲ بهمن آغاز دهه مبارک فجر، زنگ انقلاب با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت نمادین در مدرسه دخترانه صادقیه زاهدان نواخته شد.

زنگ گلبانگ انقلاب در مدارس سیستان و بلوچستان نواخته شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، همزمان با فرارسیدن ۱۲ بهمن آغاز دهه مبارک فجر، زنگ انقلاب در ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه صبح امروز شنبه با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (زمان ورود تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی به میهن)به صورت نمادین در مدرسه دخترانه صادقیه زاهدان نواخته شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در مراسم زنگ انقلاب در زاهدان با گرامیداشت یاد امام و شهیدان بویژه ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز اظهار داشت: امام خمینی(ره) به عنوان بزرگمرد تاریخ ایران و اسلام مسیری را طی کرد و به بام قله رسید که امروز نشان دادنی است.

سید عباس صالحی بیان کرد: زندگی امام خمینی(ره) درسهای فراوانی برای ما دارد و مهمترین نکتهها نسبت به بهره برداری از وقت است که ایشان نسبت به این موضوع حساس بودند و ثانیه‌ها برایشان ارزشمند بود.

او  ادامه داد: کسانی که می‌خواستند ساعت خود را با وقت مناسب تنظیم کنند با وقت امام تنظیم می‌کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در زندگی شخصی و کاری حضرت امام خمینی(ره) وقت کمتر از طلا نبود و زمان ارزش زیادی در نزد امام داشت.

او  با بیان اینکه امام خمینی(ره) شخصیتی متعادل در درس، تفریح و ورزش داشتند افزود: ترکیب درست وقت بین خواندن، تفریح و فراغت و توجه به سلامت بدن ترکیبی بود که امام(ره) را سلامت نگه می‌داشت.

صالحی اظهار داشت: امام خمینی(ره) با روحی دریا گونه و شجاع تنها از خدا خوف داشتند و باید تلاش کنیم مانند امام(ره) دلمان دریاوار باشد.

او  بیان کرد: زندگی فردی و اجتماعی بالا و پایینی زیادی دارد و آینده ایران به دانش‌آموزان نگاه می‌کند همان‌گونه که امام در آن دوران در جواب اینکه یارانت کجا هستند ایشان فرمودند« یاران من در گهواره‌ها هستد».

دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز جمعه وارد فرودگاه بین المللی زاهدان شد و مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان و دیگر مسوولان استانی قرار گرفت.

صالحی در بدو ورود به زاهدان در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به زاهدان سفر کرده است. بازدید از حاشیه شهر زاهدان و دیدار با علما و روحانیون از جمله برنامه‌های دیروز صالحی در سفر به زاهدان بود.

او امروز ضمن دیدار با شاعران کشوری و استانی در نشست شورای فرهنگ عمومی، آیین گشایش تماشاخانه نخل و آفتاب، تجلیل از هنرمندان و حضور در مراسم پایانی چهاردهمین جشنواره شعر شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار