صفحه اینستاگرامی تاریخ ایران و جهان منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای با انتشار پستی بیانات رهبر انقلاب درباره حسین حبیبی را باز نشر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صفحه اینستاگرامی تاریخ ایران و جهان منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای، پستی را به مناسبت سالروز درگذشت حسن حبیبی، یکی از اعضای اپوزوسیون ضد پهلوی در خارج از کشور منتشر کرد و سرگذشت هر یک از اعضای این اپوزوسیون را باز نشر داد.

بر اساس این پست مصطفی چمران، ابوالحسن بنی صدر، صادق قطب زاده، ابراهیم یزدی وحسن حبیبی اعضای این اپوزوسیون را تشکیل می‌دادند که هریک پس از انقلاب سرنوشت‌های مختلفی داشتند.

شهادت مصطفی چمران در راه دفاع از شیعیان جهان در خوزستان، فرار بنی صدر به دلیل ناسازگاری با مسیر انقلاب، اعدام صادق قطب زاده به دلیل تلاش برای براندازی، پیوستن یزدی به نهضت آزادی و خدمات حسن حبیبی برای انقلاب اسلامی، سرنوشت اعضای اپوزوسیون شاخص ضد پهلوی است.

پست صفحه اینستاگرامی ایران و جهان همچنین بخشی از سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای در روز وفات حسن حبیبی و پیام تسلیت ایشان به خانواده او را نیز بازنشر داد.


بیشتر بخوانید: بوی گل سوسن و یاسمن آمد، رهبر محبوب خلق از سفر آمد


در ادامه متن و تصویر منتشر شده توسط این صفحه را مشاهده می‌کنید:

" اپوزوسیون شاخص خارج از کشور، که علیه رژیم پهلوی فعالیت می‌کردند، با پیروزی انقلاب، سرنوشت‌های مختلفی پیدا کردند.
مصطفی چمران، پس از سال‌ها مبارزه بین‌المللی برای دفاع از شیعیان، در دهلاویه خوزستان به شهادت رسید. ابوالحسن بنی صدر، که نخستین رییس جمهور تاریخ ایران شد، به دلیل ناسازگاری با روند‌های قانونی و #خط_امام، از ایران گریخت و اپوزوسیون شد.

صادق قطب‌زاده، با پیروزی انقلاب به ایران بازگشت و چند سال بعد، به جرم تلاش برای براندازی، اعدام شد. ابراهیم یزدی هم که از نوفل لوشاتو با امام همراه شده بود، سرانجام به اصل خود بازگشت و نهضت آزادی را بر خط امام ترجیح داد. اما همراه‌ترین این نیروها، مرحوم دکتر حسن حبیبی بود. حبیبی، در مسیر خط مام و انقلاب، سال‌ها به کشور خدمت کرد. او که عضو شورای انقلاب، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و #مجمع_تشخیص بود، بیشتر در جایگاه معاون اولی دولت‌های آقای هاشمی رفسنجانی شناخته می‌شود.

آقای حبیبی، ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ درگذشت. آیت‌الله خامنه‌ای به همین مناسبت با صدور پیامی، از خدمات ایشان تجلیل کرد:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
با دریغ و تأسف، خبر درگذشت یار دیرین انقلاب و دانشمند متعهد، مرحوم مغفور آقای دکتر حسن حبیبی رحمة‌الله‌علیه را دریافت کردم.

ایشان مؤمنی صادق و پارسا و خَدوم بود. تاریخچه‌ی خدمات وی به نظام جمهوری اسلامی از پیش از انقلاب و به هنگام تدوین پیش‌نویس قانون اساسی آغاز شده و در طول سال‌های متمادی در عضویت شورای انقلاب و سپس برعهده‌گرفتن مسئولیت‌های بزرگ دیگر ادامه یافته است. بیماری جانکاه و طولانی وی، صبر و تسلیم و توکل او را نیز بر فهرست مزایای شخصیتی وی افزود و امید است رحمت و مغفرت و رضوان الهی شامل حال ایشان گردد. لازم می‌دانم به همسر گرامی و باوفای ایشان و دیگر بازماندگان و نیز به همکاران و علاقمندان به آن فقید سعید تسلیت خویش را تقدیم نمایم.
سید علی خامنه‌ای
۱۲ بهمن ۱۳۹۱ "

پست اینستاگرامی صفحه رهبر انقلاب به مناسبت سالروز درگذشت حسین حبیبی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.