معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

شرکت‌های مستقر در عسلویه نیازمند دانش نیروهای داخلی هستند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عسلویه را بازار فوق العاده‌ای برای شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: شرکت‌های منطقه برای خودکفایی نیازمند استفاده از دانش نیروی داخلی هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور پس از بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های شرکت های دانش بنیان استان بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: عسلویه افتخار ملی است و فعالیت‌های صورت گرفته در ۲۰ سال گذشته در این منطقه مایه فخر هر ایرانی است.

او افزود: اتفاق‌هایی که در این منطقه رخ داده در تاریخ دنیا بی‌سابقه است و می‌توان این منطقه را بزرگ‌ترین منطقه گازی در دنیا عنوان کرد، زیرا کشورما اکنون سومین تولید کننده گاز در دنیاست و ۷۰ درصد گاز کشور هم که در منطقه پارس جنوبی تولید می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: افزون بر پالایشگاه‌های گاز، مجتمع‌های پتروشیمی و شرکت‌های خصوصی فراوانی در این منطقه کار می‌کنند.

ستاری، عسلویه را بازار فوق العاده‌ای برای شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: اکنون شرکت‌های منطقه برای خودکفایی نیازمند جذب نیروی انسانی با استعداد هستند، زیرا تحریم باعث شده که شرکت‌ها به سمت جنس داخلی بروند، بخش‌های تحقیق و توسعه را گسترش دهند و به سراغ فعالیت‌های استارتاپی بروند تا بتوانند مشکلات را حل کنند.

او، تاکید کرد: اتفاق بزرگی که در صنعت نفت در حال رخ دادن است این است که این صنعت به سمت دانش بنیان شدن می‌رود. جهت گیری خوبی در این زمینه شروع شده که امیدواریم ادامه یابد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: باید طراحی‌ها را خودمان انجام دهیم تا لایسنس‌ها مال خودمان باشد، ماشین سازی هم باید تا حد امکان در داخل رخ دهد اگر این اتفاقات بیفتد آن وقت ما صنعت نفتی داریم که خودمان طراحی آن را به عهده داریم. احتیاج به خارجی نداریم که به ما لایسنس بدهد یا مواد اولیه بدهد یا کاتالیست بدهد.

ستاری گفت: بر همین اساس، باید هم شرکت‌های داخلی در بازار عسلویه بیشتر فعال شوند و هم برای توسعه استارتاپ‌ها زمینه فعالیت فراهم شود.

او با اشاره به اینکه پس از سفرش به عسلویه خبر‌های خوبی در این زمینه رخ می‌دهد، بیان کرد: شرکت‌هایی که اکنون کارشان را اینجا عرضه کرده‌اند در مرکز رشد کنگان فعالند و این نشان دهنده سرمایه گذاری قبلی معاونت علمی و فناوری است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: قصد داریم چنین مرکز رشدی در عسلویه راه اندازی کنیم.

ستاری گفت: در بوشهر نیز دو مجتمع در زمینه فعالیت‌های دانش بنیان داریم که به زودی به بهره برداری می‌رسد. هم در پارک علم و فناری استان سرمایه گذری خوبی شده و هم کارخانه نوآوری استان به راه می‌افتد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.