مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام از اجرای ۱۰ هزار هکتار جنگل کاری در استان ایلام طی سال جاری خبر داد.

اجرای ۱۰ هزار هکتار جنگل کاری در استان ایلام طی سال جاری

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ رضا احمدی مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام گفت: تا پایان بهمن ماه کار جنگل کاری در استان به پایان خواهد رسید کل اعتبارات جنگل کاری استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال جاری بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان بوده است.

او اظهار کرد: سهم شهرستان مهران ۲ هزار هکتار بوده که این میزان به سه هزار و ۸۰۰ هکتار و سهم شهرستان دهلران از ۲ هزار هکتار به چهار هزار هکتار افزایش یافته است.

مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام ادامه داد: برای هر هکتار جنگل کاری چهار میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود که این میزان اعتبار با در نظر گرفتن بذرگیری، انتخاب گونه‌های برتر، بذر خالص و سایر نهاد‌های نهال و کاشت نهال مراقبت و نگهداری، انتقال و… است.

او یادآورشد: خوشبختانه در استان ایلام برای هر هکتار جنگل کاری دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه می‌شود و همین امر سبب شده که ما نسبت به سایر استان‌ها کشور کار بیشتری انجام بدیم.

احمدی بیان کرد: خوشبختانه ۱۰ نهالستان در سطح استان فعال است که با تلاش کمیته کارشناسی که در سطح استان وجود دارد، فرایند تولید و پرورش نهال استاندارد در گونه‌های جنگلی زاگرس، خلیج فارسی و عمانی در استان تولید می‌شود.

منبع : مهر

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.