معاون خدمات شهری منطقه ۲۲ گفت: مسیر کوهستانی "دیارگاه تیناز" که حد فاصل بوستان آبشار و لتمال کن است، ساماندهی خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احسان صفایی معاون خدمات شهری و محیط زیست با اعلام این خبر گفت: مسیر‌های کوهستانی بی شماری در حریم منطقه ۲۲ وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است این مسیر‌ها ساماندهی شوند و در حال حاضر مسیر حد فاصل بوستان آبشار و لتمال کن به عنوان اولین مسیر انتخاب شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با بیان اینکه این اقدام برای جذب هر چه بیشتر گردشگران و شهروندان به حریم منطقه ۲۲ است، افزود: مسیر‌های کوهستانی از پتانسیل‌های بالای تفریحی و فراغتی برخوردارند و می‌توان با حضور این این مسیر‌ها از فضای آرامش بخش و به دور از هرگونه آلودگی صوتی را تجربه کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه این مسیر کوهستانی حد فاصل بوستان آبشار تهران تا بوستان جنگلی لتمال کن قرار دارد افزود: این مسیر به طول ۴ کیلومتر به صورت رفت و برگشت است که در اوایل سال آتی به بهره برداری خواهدرسید.

صفایی با بیان اینکه، تمامی مسیر با استفاده از نماد آب و آبشار طراحی شده است، خاطر نشان کرد: مبلمان شهری استفاده شده در این مسیر کوهستانی از سنگ است و تلاش داریم تا از نماد‌های طبیعت در طول مسیر استفاده کنیم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ با بیان اینکه در بالاترین ارتفاع مسیر کوهستانی یک مجتمع رفاهی و خدماتی قرار دارد، افزود: با ارائه خدمات رفاهی در این مسیر، شهروندان می‌توانند به راحتی برای انجام ورزش صبحگاهی از این مسیر کوهستانی استفاده کنند.

صفایی با اشاره به تقدم انسان‌ها بر ماشین در استفاده از فضا‌های شهری افزود: اجرای این پروژه‌ها نیز برای تاکید و حمایت از پیاده روی، استفاده از دوچرخه، ورزش و حضور شهروندان در فضا‌های شهری، حریم شهر و کوهستانی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار