تماشاخانه نخل و آفتاب همزمان بااولین روز دهه مبارک فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار و شماری از مسوولان در زاهدان افتتاح شد.

تماشاخانه نخل و آفتاب در زاهدان افتتاح شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح  تماشاخانه نخل و آفتاب در زاهدان  اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به اعتبار شرایط طبیعی و تاریخی کهن به تعبیر رهبر معظم انقلاب گنج پنهانی است که روزبه روز بر شناخت ما از دارایی‌های این استان افزوده می‌شود.

سید عباس صالحی بیان کرد: تقویت زیرساخت‌های فرهنگ و هنر در سیستان و بلوچستان و البته در کل کشور بسیار مهم است و با آنچه باید باشد فاصله زیادی داریم.

او  ادامه داد: در حوزه فضا‌های آموزشی و ورزشی استاندارد‌هایی وجود دارد و فضا‌های فرهنگی و هنری در کشور به شدت ضعیف هستند عملا این مساله یک بحران در حوزه فرهنگ و هنر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زمانی‌که تقریبا بیش‌از هزار شهر سینما و تماشاخانه ندارند طبیعی است که جریان فعالیت‌های سینمایی تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.

او  تاکید کرد: همان‌گونه که شهر‌ها نیاز به اکسیژن تنفس جسم دارند نیازمند اکسیژن روح نیز هستند و باید فضا‌های سینمایی افزایش یابد.

صالحی بیان کرد: مشکل تماشاخانه و سینما در تمام کشور وجود دارد، اما در سیستان و بلوچستان شرایط سخت‌تر است.

او ادامه داد: در برنامه‌ای ۲ساله مقرر شد توسعه در ناحیه زیرساخت‌ها در سیستان و بلوچستان انجام شود و مجموعه این تماشاخانه‌ها تا حدی اثر دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افتتاح پنج تماشاخانه در سیستان و بلوچستان بی تاثیر در فضای هنر‌های نمایشی این استان نخواهد بود.

او بیان کرد: در حوزه سینما سیستان و بلوچستان با گستره طبیعی، تاریخی و جاذبه‌های انسانی تابع یک تصویر تلخ است که ظلم به این استان بوده و باید غبارروبی شود و بخش‌های نادیده و کمتر دیده شده به رویت داخلی و بیرونی برسند.

صالحی ادامه داد: فیلم کوتاه فرصت خوبی در این زمینه است، زیرا آثارش سریع امکان مبادله دارد و باعث می‌شود تا سیستان و بلوچستان را بهتر ببینیم و هنرمندان این استان بهترین روایتگران در این زمینه هستند.

او  بیان کرد: هنرمندان با فیلم کوتاه در گام نخست نشان می‌دهند که سیستان و بلوچستان چگونه است و بعد کارگردانان و فیلمنامه نویسان به این استان آمده و به معرفی آن می‌پردازند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه فیلم‌های بلند نیز کار‌های خوبی آغاز شده و ترکیب این کار‌ها به سمت تغییر تصویر سیستان و بلوچستان کمک می‌کند.

او  تصریح کرد: اگر قرار است خیلی اتفاقات در سیستان و بلوچستان رخ دهد و کودک بلوچ و سیستانی به آن افتخار کنند همین تغییر تصویر این استان است.

صالحی تاکید کرد: توجه به مفاخر و مشاهیر سیستان و بلوچستان موضوع دیگری است که توجه به آن‌ها ریشه‌های اصلی و هویتی محسوب می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر سیستان و بلوچستان به دنبال توسعه پایدار است باید کسی که در این آب و خاک زندگی می‌کند به بودن خود در این استان افتخار کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اظهار داشت: بعد از سفر سال گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این استان پنج پلاتو تئاتر و سه نگارخانه مصوب شد و بودجه آن نیز اختصاص یافت.

حسین مسگرانی بیان کرد: برای ساخت این تماشاخانه بیش‌از یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان هزینه شده است.

او  گفت: این تماشاخانه در ۴۰۰ متر مربع با ۱۳۸ صندلی دارای اتاق‌های گریم زن و مرد و بوفه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: انتظار داریم حمایت خوبی از هنرمندان این استان شود، زیرا این افراد گام خوبی جهت معرفی منطقه می‌توانند بردارند.

در این مراسم از کتاب دومین جشنواره بین المللی عکس نگاران نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار