مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از ارسال ابلاغیه‌ای به همه شرکت‌ها و مدیران موسسات حمل و نقل جهت ارتقای سطح ایمنی سفر‌های بین شهری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فریبرز کرمی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه به منظور ارتقاء سطح ایمنی سفر‌های بین شهری به شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل، مدیران فنی، تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مواردی را اعلام کرد و گفت : شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل، مدیران فنی، و رانندگان تحت پوشش این اداره موظفند نحوه بارچینی و حمل توشه غیر همراه و کنترل دقیق وسایل از نظر ایمنی سفر‌ها قبل از اعزام ناوگان را مدنظر قرار دهند.

او گفت : رانندگان مشکوک به خواب آلودگی و سایر عواملی که موجب عدم هوشیاری می‌شوند، با دقت مورد کنترل مضاعف تضمین سلامت سفر قرار می‌گیرند.

او گفت: کلیه شرکت‌های مسافربری با استفاده از امکانات سامانه سپهتن (سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور) به طور ۲۴ ساعته و لحظه‌ای از ابتدا تا انتهای سفر‌ها موظفند نحوه‌ی عملکرد رانندگان و ناوگان تحت پوشش را پایش نمایند، به نحوی که با تشخیص خطای راننده به طور مثال سرعت غیر مجاز، توقف‌های غیر مجاز در بین مسیر با راننده تماس گرفته شود و از تداوم رفتار‌های پرخطر یا غیرمجاز راننده قبل از به وقوع پیوستن هرگونه سانحه جلوگیری کنند.

کرمی گفت: با توجه به ضرورت تشکیل اتاق مانیتورینگ توسط ریاست سازمان و شرکت‌های سرشبکه لازم است حداکثر ظرف مدت یک هفته نسبت به تشکیل و راه اندازی مراکز یاد شده برای هر شرکت به صورت جداگانه اقدام نمایند.

کرمی گفت: کلیه شرکت‌های مسافربری مکلفند ظرف مدت ۲۴ ساعت پلاک مشخصات راننده و شرکت حمل و نقل را در بدنه داخلی اتوبوس نصب نمایند، تا امکان نظارت مردمی بر نحوه فعالیت رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل فراهم گردد و بدیهی است این شرکت‌های حمل و نقل می‌باید با اعلام شماره تلفن‌های خود و مدیرعامل شرکت پاسخگوی تلفن‌های مردمی و مسافران در طول شبانه روز باشند.

کرمی به نظارت کامل بر فعالیت مطلوب و مناسب خوابگاه رانندگان تاکید کرد و گفت: مدیران می‌بایست از ارائه خدمات مناسب توسط خوابگاه‌ها و امکان استراحت مناسب رانندگان در این گونه مکان‌ها اطمینان حاصل نمایند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.