سرشماری زمستانه پرندگان آبزی و کنارآبزی در تالاب‌های بین المللی چغاخور و گندمان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی در تالاب بین المللی چغاخور و تالاب‌های گندمان، سولقان، علی‌آباد، چال‌تر و چال خشک توسط چهار اکیپ پرنده نگری در شهرستان بروجن انجام شد.

او افزود: در این سرشماری تعداد پرندگان مهاجر در تالاب بین المللی چغاخور ۶۰ هزار، گندمان ۲۷ هزار، سولقان ۱۵ هزار و علی آباد یک هزار قطعه اعلام گردید.

احمدی اضافه کرد: سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی یک برنامه دراز مدت در سطح جهانی است که از سال ۱۹۶۷ میلادی (۱۳۴۶ هجری شمسی) در فصل زمستان با تأکید بر سرشماری در تالاب‌ها و مناطق تجمع این گونه‌های آبزی انجام می‌شود.

او ادامه داد: تالاب‌های این استان در فصل‌های پاییز و زمستان به دلیل برخورداری از شرایط مطلوب زیستگاهی در کشور، پذیرای تعداد زیادی پرنده مهاجر است.

احمدی گفت: این سرشماری به منظور بررسی آخرین وضعیت پرندگان و زیستگاه‌های آن‌ها و تنوع گونه ها، مدیریت و برنامه ریزی شرایط تالاب‌های استان و کنترل بیماری‌ها و حفظ و حمایت از پرندگان انجام شد.

تالاب بین المللی گندمان با ۹۸۰ هکتار وسعت و ۲ هزار و ۲۱۹ متر ارتفاع از سطح دریا، در نزدیکی تالاب بین المللی چغاخور و جنوب غربی شهر گندمان از توابع شهرستان بروجن، و در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

تالاب بین المللی چغاخور هم با مساحت دو هزار و ۳۰۰ هکتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار، در مسیر جاده شهرکرد به خوزستان و نزدیکی شهر بلداجی شهرستان بروجن و ۶۵ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال بختیاری، و در فاصله ۳۶ کیلومتری تالاب بین المللی گندمان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار