رئیس سازمان سیا پس از رونمایی از معامله قرن به فلسطین اشغالی رفت

شبکه صهیونیستی کان از سفر رئیس سازمان سیا به رام‌الله در کرانه باختری فلسطین اشغالی تنها یک روز پس از رونمایی از معامله قرن توسط ترامپ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه صهیونیستی کان مدعی شد جینا هاسپل رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به رام‌الله در کرانه باختری فلسطین اشغالی که تشکیلات خودگردان فلسطین در آن‌جا مستقر است سفر کرد.

هاسپل یک روز پس از ارائه شدن معامله قرن توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای انجام گفت‌وگو‌های محرمانه با مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین به کرانه باختری سفر کرده است.


بیشتر بخوانید: اتحادیه عرب با طرح صلح ترامپ مخالفت کرد

نامه جمعی از مقامات سابق آمریکا علیه طرح معامله قرن


پیش از این نیز کلی نایت کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل با هشدار به فلسطینیان اعلام کرد شکایت کردن از طرح سازش خاورمیانه موسوم به معامله قرن به سازمان ملل فقط مسیر ناموفق سال‌های پیش را تکرار می‌کند.

کرافت با بیان اینکه واکنش اولیه فلسطینی‌ها در رد معامله قرن قابل پیش‌بینی بود، گفت: چرا این نارضایتی را در مذاکرات مطرح نمی‌کنید؟ بردن این نارضایتی به سازمان ملل کاری نمی‌کند جز تکرار الگوی شکست‌خورده هفت دهه قبل.

ترامپ و نتانیاهو روز سه شنبه (۰۸ بهمن) در کنفرانسی مشترک در کاخ سفید، از طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه، موسوم به معامله قرن رونمایی کردند. آن‌ها در این دسیسه جدید خود از فلسطینی ها هم خواستند تا به این توافق پایبند باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار