در دهه مبارک چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی، ۸۴ طرح گردشگری و فرهنگی در استان اصفهان افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الهیاری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: از مجموع ۸۶ طرح عمرانی و فرهنگی، ۷۳ طرح بهره برداری و چهار طرح هم در حوزه‌های سرمایه گذاری وگردشگری با حجم سرمایه گذاری ۶۲۲ میلیارد ریال کلنگ زنی می‌شود.

فریدون الهیاری افزود: از این تعداد طرح‌های آماده بهره برداری، پنج طرح در حوزه صنایع دستی، یک طرح در حوزه میراث فرهنگی در ایام دهه فجر در این استان افتتاح می‌شود.

او گفت: انتظار می‌رود با افتتاح این مجموعه ها، هزارو ۱۲ نفر اشتغال مستقیم در پهنه استان فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان افزود: همچنین برگزاری دو همایش و نمایشگاه صنایع دستی از برنامه‌های این اداره کل در ایام مبارک دهه فجر است.

فریدون الهیاری گفت: از مجموعه طرح‌های سرمایه گذاری شامل ۱۹ هتل و اقامتگاه سنتی هزارو ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که این طرح‌ها شامل هتلی در شهر اصفهان، هتلی در شهرستان آران و بیدگل و ۱۷ اقامتگاه سنتی با رویکرد نجات بخشی خانه‌های تاریخی در شهرستان‌های اصفهان، آران و بیدگل، کاشان، نایین، شهرضا و نطنز است.

او تاکید کرد با توجه به تلاش در زمینه توسعه متوازن گردشگری، در این ایام ۲۹ واحد اقامتگاه بوم گردی با حجم سرمایه گذاری معادل ۱۵۷ میلیارد ریال در این استان افتتاح خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان، این استان را پیشتاز در حوزه اقامتگاه‌های بوم گردی در کشور دانست و گفت: از این تعداد، ۱۱ اقامتگاه در شهرستان خورو بیابانک، چهار اقامتگاه در شهرستان نطنز، سه اقامتگاه در شهرستان نایین و بقیه در شهرستان‌های اصفهان، خوانسار، دهاقان، شاهین شهر و میمه، شهرضا، فریدونشهر، خمینی شهر، آران و بیدگل، گلپایگان و کاشان واقع شده که با افتتاح این مجموعه ها، تعداد اقامتگاه بوم گردی در استان اصفهان به ۴۴۴ واحد رسیده است.

فریدن الهیاری افزود: همچنین در دهه مبارک فجر امسال، سه واحد مجتمع گردشگری و دو واحد سفره خانه سنتی، ۱۲ واحد دفتر خدمات مسافرتی و سه واحد خانه مسافر هم به بهره برداری می‌رسد.

او، افتتاح موزه مردم شناسی و بافته‌های سنتی شهر ورزنه در یکی از خانه‌های ارزشمند تاریخی این شهر را از دیگر طرح‌های آماده افتتاح در ایام دهه مبارک فجر دانست و گفت: این خانه تاریخی بیش از ۱۰ میلیارد ریال مرمت و تجهیز شده و در این ایام با مشارکت شهرداری ورزنه افتتاح می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان تاکید کرد: همچنین اجرای شش برنامه در حوزه صنایع دستی در این ایام برنامه ریزی شده است، که این برنامه‌ها شامل افتتاح مرکز نوآوری و شکوفایی صنایع دستی، راه اندازی کارگاه‌های تولیدی کارآفرینی همای رحمت با ظرفیت اشتغال ۵۰۰ نفر، افتتاح و راه اندازی نخستین هایپر صنایع دستی کشور به نام شهر هنر، راه اندازی نخستین استودیوی تخصصی با ظرفیت هزار نفر فعال صنایع دستی در مجموعه تفریحی شیخ بهایی شهر گلدشت نجف آباد و گشایش نمایشگاه تخصصی تصویری و آثار صنایع دستی در مجموعه نقش خانه هنر‌های سنتی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.