استاندار یزد گفت: استان یزد با نرخ بیکاری ۳۴ درصد در حوزه زنان، رتبه نخست بیکاری را در کشور به خود اختصاص داده است.

محمدعلی طالبی استاندار یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، گفت: بر اساس آمار نرخ بیکاری مردان در استان یزد در حد قابل قبول و کمتر از ۱۰ درصد است در حالی که نرخ بیکاری در حوزه زنان با ۳۴ درصد، رتبه نخست بیکاری را در کشور دارد.

او با اشاره به آنالیز‌های دوره‌ای علل بیکاری در استان یزد، افزود: تمایل زیاد زنان برای ورود به بازار کار و فراهم شدن زمینه اشتغال مردان در مشاغل مختلف مرتبط یا صنعت و معدن با توجه به صنعتی بودن استان یزد سبب افزایش نرخ بیکاری در این استان شده است.

طالبی همچنین با بیان اینکه نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی نسبت به کشور در استان یزد بالا است، تصریح کرد: تغییر رویکرد برای ایجاد شغل با هدف اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و زنان برای کاهش نرخ بیکاری استان یزد در دستور کار است.

استاندار یزد در ادامه یزد را بعد از تهران و کرج مهاجرپذیرترین استان کشور دانست.

طالبی ادامه داد: اگر موضوع اشتغالزایی را بدون در نظر گرفتن ظرفیت و استعداد نیروی انسانی درون استان، در اولویت قرار دهیم، مجبور به استفاده از نیرو‌های غیربومی در مشاغل می‌شویم و این اقدام سبب مهاجرت خانواده این فرد به استان می‌شود، با این حساب اگرچه برای یک فرد غیر بومی شغل ایجاد شد، اما چند بیکار به آمار بیکاران استان اضافه می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.