جوجه ریزی بیش از ۵ میلیون و ۲۶۹ هزار قطعه جوجه در بیرجند

رئیس دامپزشکی بیرجند از جوجه ریزی بیش از ۵ میلیون و ۲۶۹هزار قطعه جوجه در ده ماهه اول سال در شهرستان بیرجند خبر داد. بیرجند خبر داد.

علیزاده رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: ۷۶۰ قطعه جوجه یک روزه گوشتی تحت نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی بیرجند در واحد‌های مرغداری‌های گوشتی این شهرستان پرورش داده شده است.

او با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت بالای پرورشی طیور و همچنین وجود بیماری‌های مختلف ویروسی و باکتریایی، نظارت بر تولید و تایید سلامت گله‌های مرغ گوشتی بسیار دشوار می‌باشد افزود: در راستای تحقق این امر، شبکه دامپزشکی بیرجند با بازدید‌های مستمر و نظارت‌های دقیق بر امر پرورش بهداشتی جوجه گوشتی انجام می‌دهد.

علیزاده با بیان اینکه پایش بیماری در سطح منطقه پرداخته می‌شود اظهارکرد: نتیجه آن ایجاد زمینه پرورش بیش از ۵ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۷۶۰ قطعه طیور در مرغداری‌های شهرستان می‌باشد.

او ادامه داد:هدف شبکه از انجام این بازدید‌ها از مرغداری‌ها تامین سلامت گله‌ها و اصلاح برخی ساختار‌های بهداشتی موجود در فارم‌ها می‌باشد، و دامپزشکی با انجام اینگونه بازدید‌ها می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری از بیماری‌ها و تولید طیور سالم داشته باشد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.