فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: ۸۳۴ کیلوگرم انواع موادمخدر توسط مرزداران هنگ مرزی سراوان در جنوب این استان کشف شد.

۸۳۴ کیلوگرم انواع موادمخدر در سراوان کشف شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سردار محمد ملاشاهی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر با جدیت در مجموعه مرزبانی سیستان و بلوچستان در حال پیگیری است و در همین راستا مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی و هوشیاری موفق شدند ۸۳۴ کیلوگرم انواع موادمخدر را طی ۲ عملیات مقتدرانه کشف کنند.

او  ادامه داد: مرزداران این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی از ورود ۲ باند قاچاق موادمخدر در مناطق مرزی سراوان مطلع و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و پوشش منطقه، سوداگران مرگ را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام گذاشتند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان افزود: قاچاقچیان قصد داشتند به وسیله یک دستگاه خودرو تویوتا محموله موادمخدر را وارد کشور کنند که با واکنش به موقع مرزداران، در تنگنا و محاصره نیروهای عملیاتی قرار گرفتند و پس از ساعتی درگیری مسلحانه ضمن برجا گذاشتن محموله با استفاده از تاریکی شب و کوهستانی بودن منطقه از محل متواری شدند که در این عملیات ضمن توقیف یک دستگاه خودرو تویوتا ۵۰۵ کیلوگرم تریاک کشف شد.

او  بیان کرد: در عملیاتی دیگر مرزداران با اشراف اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان و برنامه‌ریزی آنان جهت انتقال موادمخدر مخفی شده در سطح حوزه استحفاظی مطلع که با تشدید اقدامات کنترلی و پایش منطقه محل دپوی مواد شناسایی و ۳۰۴ کیلوگرم حشیش و ۳۰ کیلوگرم تریاک که به صورت ماهرانه‌ در داخل نخلستانی مخفی شده بود را کشف کردند.

سردار ملاشاهی با بیان اینکه شناسایی و دستگیری متهمان هر ۲ پرونده در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: قاچاقچیان و متجاوزان بدانند که مرزداران سیستان و بلوچستان با همکاری سایر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و با کمک مرزنشینان غیور به حفظ حریم امنیتی مرزهای جمهوری اسلامی ایران پرداخته و مقتدرانه با هرگونه تخلف و اقدامات غیرقانونی در مرز مقابله و برخورد می‌کنند.

سراوان از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار