سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی از بازگشت ۱۶ واحد صنعتی راکد استان به چرخه تولید خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،عابدینی سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: بیش از  ۶۰۰ طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خراسان جنوبی استقلال پیدا کردند.

او با اشاره به اینکه ۳۰ درصد این واحد‌ها در حالت تعطیل و یا نیمه فعال هستند افزود: این واحد‌ها مشکلات نقدینگی و به دلیل تحریم‌های ظالمانه‌ای که به کشور اعمال شده است توسط حوزه تامین مواد اولیه و همچنین نوسانات نرخ ارز باعث شده که محدودیت‌های را برای تولید این واحد‌ها ایجاد شود.

عابدینی با بیان اینکه امسال طبق هدف گذاری برای راه اندازی مجدد و به ظرفیت رساندن واحد‌های نیمه فعال تا پایان آذر ماه  ۱۶ واحد  راه اندازی شد ادامه داد : همچنین ۹ واحد صنعتی که با ظرفیت پایین  فعالیت می‌کردند به ظرفیت اقتصادی رسیدند.

او افزود: تزریق سرمایه در گردش، اعطای تسهیلات، نوسازی خطوط فرسوده و توسعه بازار فروش باعث شده تا این واحد‌های صنعتی بار دیگر در راستای رونق تولید نقش داشته باشند.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر در استان ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحتی بالغ بر دو هزار و ۲۰۰ هکتار  وجود دارد که از این تعداد  ۱۸ شهرک صنعتی آماده استقرار طرح‌های صنعتی هستند.

عابدینی عنوان کرد: ما بستر آماده به لحاظ زیر ساختی و امکانات زیر بنایی مورد نیاز در تک تک شهرستان‌های خراسان جنوبی جهت استقلال و طرح‌های صنعتی آماده نمودایم.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.