رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزآباد گفت: ۸۰ هزار کیلو چوب جنگلی قاچاق در ۹ ماه نخست امسال در این شهرستان کشف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالحمید بهبودی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزآباد بیان کرد: در حین گشت زنی‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در ۹ ماهه نخست امسال در قالب ماده ۴۸ و تبصره ۷ ماده ۴۳، هفده فقره چوب و محصولات فرعی جنگل و مرتع قاچاق در شهرستان فیروزآباد کشف و ضبط شده است.

او، تصریح کرد: مجموع کشفیات این یگان در ۹ ماهه نخست امسال بیش از ۸۰ هزار کیلوگرم چوب جنگلی درخت بلوط از شهرستان‌های همجوار این شهرستان بوده که بارگیری شده است.

بهبودی ادامه داد: چوب‌های کشف شده در ۹ ماهه نخست امسال با ۱۷ خودرو بارگیری شد که این چوب‌ها از مناطق و شهرستان‌های همجوار حمل در حین گشت زنی و ایست و بازرسی‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در نقاط گلوگاهی این منطقه توقیف شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزآباد با اشاره به اینکه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست‌محیطی زیادی را بدنبال دارد، خواستار همکاری شهروندان شد و اضافه کرد: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از چوب، مراتب را به پلیس ۱۱۰ یا ۱۵۰۴ یگان حفاظت از منابع طبیعی اطلاع دهند.

او اظهار کرد: چوب‌های بلوط قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی تحویل داده شد و متهمان نیز پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزآباد تاکید کرد: مبارزه با قاچاق چوب، زغال و محصولات جنگل و مرتع با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام /ت

برچسب ها: منابع طبیعی ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار