بانک مرکزی چین اعلام کرد یکصد و پنجاه و شش میلیارد یورو به حمایت از اقتصاد این کشور که تحت تاثیر پیامد‌های شیوع ویروس کرونا با مشکلات زیادی مواجه شده است، اختصاص می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بانک مرکزی چین روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد یکصد و پنجاه و شش میلیارد یورو به حمایت از اقتصاد کشور که تحت تاثیر پیامد‌های شیوع ویروس کرونا با مشکلات زیادی مواجه شده است، اختصاص می‌دهد.

عملیات تزریق این اعتبارات به اقتصاد چین روز دوشنبه زمانی که بازار‌های مالی چین پس از تعطیلات طولانی کار خود را از سر خواهند گرفت، انجام خواهد شد. بازار‌های مالی چین پس از تعطیلات طولانی سال نو این کشور که تحت تاثیر شیوع کرونا تمدید شده بود، دوشنبه فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

بانک مرکزی چین در بیانیه خود تصریح کرد تزریق نقدینگی جدید به منظور حمایت از سیستم بانکی و همچنین ثبات بازار ارز صورت می‌گیرد.

بانک مرکزی چین پیش از این نیز روز شنبه اعلام کرده بود برای حمایت از شرکت‌هایی که در مبارزه با شیوع ویروس کرونا مشارکت می‌کنند، تدابیری اتخاذ خواهد کرد.

ویروس کرونا بیش از چهارده هزار نفر را در چین آلوده کرده و جان بیش از سیصد نفر را گرفته است. بحران ناشی از این بیماری بخش‌های مختلف اقتصاد چین را از کار انداخته و ترس و وحشت ناشی از آن موجب شده است شهروندان تا حد ممکن از خانه خارج نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار