مهم‌ترین حوادث امروز ۱۳ بهمن ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۳ بهمن ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۲ سارق با ۱۸ فقره سرقت در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری ۲ سارق و کشف ۱۸ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو و اماکن خصوصی در فیروزآباد، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران انتظامی با انجام تحقیقات نامحسوس و بدست آوردن سرنخ، ۲ نفر متهم را در این رابطه شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی آنان را دستگیر کردند.

او بیان کرد: متهمین در بررسی فنی به ۱۸ فقره سرقت قطعات خودرو و اماکن خصوصی اعتراف کردند و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری اختلاسگران با بیش از ۱۰ میلیارد ریال

فرمانده انتظامی استان از دستگیری ۲ کارمند متخلف یکی از ادارات شهرستان خنج که با سوء استفاده از موقعیت شغلی خود، مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال اختلاس کرده بودند خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: در پی اعلام شکایت اداره حقوقی یکی از ادارات شهرستان خنج مبنی بر اختلاس توسط ۲ نفر از کارمندان، بلافاصله ماموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز کردند.

او افزود: مأموران پلیس آگاهی شهرستان خنج با اقدامات فنی مطلع شدند که این ۲ کارمند از تعدادی مشتریان با ترفند خاصی مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال برداشت و به حساب شخصی خود واریز کرده‌اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مأموران با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند هر ۲ نفر را شناسایی و دستگیر کنند، گفت: متهمین در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس، به ۱۰ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال اختلاس اقرار و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

توقیف کامیون و کشف ۲۵ تن کود شیمیایی قاچاق

فرمانده انتظامی بوانات گفت: ماموران کلانتری مرکزی این شهرستان موفق شدند در بازرسی از یک کامیون، میزان ۲۵ تن کود شیمیایی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان کرد: ماموران کلانتری مرکزی این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور خرمبید به بوانات، به یک کامیون حامل کود شیمیایی مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی بوانات با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، میزان ۲۵ تن کود شیمیایی قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ مسعودی عنوان داشت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۱۴۰ کیلو تریاک در فارس

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک پژو و کشف ۱۴۰ کیلو تریاک در بازرسی از آن در محور سروستان-شیراز خبر داد.

سردار رهام‌یخش حبیبی گفت: در راستای مبارزه شبانه روزی با قاچاقچیان، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی قصد انتقال یک محموله مواد مخدر از شرق کشور به شیراز را دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از رصد اطلاعاتی در محور سروستان-شیراز، پژو ۴۰۵ حامل مواد مخدر را شناسایی و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز در یک عملیات ضربتی آن را متوقف کردند.

سردار حبیبی با بیان اینکه با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه راننده متواری شد، گفت: در بازرسی از این خودرو، میزان ۱۴۰ کیلو تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری ادامه دارد، خاطر نشان کرد: پلیس فارس با تمام توان با قاچاقچیان مبارزه و مسیر را برای سوداگران مرگ ناامن می‌کند.

پلمپ ۱۰ واحد صنفی متخلف در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید گفت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان، ۱۰ واحد صنفی متخلف را پلمپ کردند.

سرهنگ مراد صارمی  اظهار داشت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی با همکاری بازرسین اتاق اصناف اقلید، طرح برخورد با واحد‌های صنفی متخلف را اجرا کردند.

او افزود: ماموران ضمن بازدید از واحد‌های صنفی، ۱۸ اخطاریه به صنوف فاقد پروانه صادر و ۱۰ مغازه نیز پلمپ کردند.

فرمانده انتظامی اقلید با تاکید بر تداوم اجرای طرح‌های کنترلی و صیانتی ویژه اصناف، تصریح کرد: قانونمندسازی اصناف یکی از اولویت‌های ماموران پلیس اطلاعات و اماکن عمومی این شهرستان است.

دستگیری سارق با ۲۲ فقره سرقت در فراشبند

فرمانده انتظامی فراشبند از دستگیری سارق ابزار و وسایل تلمبه چاه کشاورزی با ۲۲ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم کرامت اله برومندی گفت: در پی مراجعه و شکایت تعدادی از کشاورزان این شهرستان مبنی بر سرقت ابزار و وسایل تلمبه چاه کشاورزی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقین در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با تلاش‌های شبانه روزی و با استفاده شگرد‌های خاص پلیسی، سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند با بیان اینکه متهم در بازجویی فنی و تخصصی به ۲۲ فقره سرقت ابزار و وسایل تلمبه چاه کشاورزی اقرار کرد، عنوان داشت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

توقیف ۲۶۴ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از توقیف ۲۶۴ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی نژاد گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با وسایل نقلیه متخلف با به کارگیری تمامی امکانات و توان انتظامی کلانتری‌ها و یگان امداد طی هفته گذشته به اجرا در آمد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این طرح ۵۲ دستگاه موتورسیکلت و ۲۱۲ خودرو متخلف توقیف و روانه پارکینگ شدند، گفت: نداشتن پلاک، پلاک مخدوش، انجام حرکات نمایشی، ایجاد آلودگی صوتی، ایجاد مزاحمت برای شهروندان و دور دور کردن؛ از دلایل عمده توقیف این وسایل نقلیه است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون هدف پلیس از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان برشمرد و گفت: این طرح به صورت مداوم و مستمر در دستور کار قرار دارد و پلیس اجازه نخواهد داد عده معدودی از افراد جامعه امنیت و آرامش مردم را با اعمال مجرمانه و خلاف خود سلب کنند.

سرهنگ عبادی نژاد تصریح کرد: نیرو‌های پلیس با به کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت شهروندان تلاش می‌کنند و لازم است مردم نیز به منظور مشارکت در امنیت جامعه هرگونه جرم و ناامنی و موارد مشکوک را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به ماموران اطلاع دهند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار