نشست عارضه یابی صنایع استان کرمان با حضور اساتید علم وصنعت ایران برگزار شد.

نشست هم اندیشی عارضه یابی صنایع کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نشست عارضه یابی صنایع استان کرمان با حضور فعالان اقتصادی، روسا و اساتید دانشگاه‌های استان کرمان و اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران در اتاق بازرگانی کرمان برگزارشد.

سید مهدی طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی استان کرمان با اعلام اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه یکی از شاخص‌های توسعه است گفت:اتاق بازرگانی کرمان سابقه زیاد و موفقی در ارتباط صنعت و دانشگاه داشته و همایش‌های بزرگ و تاثیری در این رابطه برگزار کرده است.

اوافزود: ارتباط ما با هدف کارآفرینی در دانشگاه‌ها هست.

طبیب زاده با اشاره به اینکه اکثر پروژه‌های مطالعاتی ما توسط اساتید دانشگاه صورت می‌گیرد اظهار کرد:افزایش تکنولوژی، بهره بری مفید اقتصادی و کارآفرینی از اهداف ما در ارتباط با صنعت و دانشگاه است.

در ادامه طائب عضو هیات علمی دانشگاه علم وصنعت با اعلام اینکه برای اینکه دانشگاه در خدمت صنعت باشد ودر دانشگاه علم و صنعت اقدامات زیادی انجام دادیم گفت:ایجاد دفتر توسعه وفناوری، مراکز نوآوری ایجاد کردیم و از ایده‌های جدید حمایت می‌کنیم.

او افزود: صندوق سرمایه گذاری وپژوهش راه اندازی کردیم که به طرح قابل اجرا تسهیلاتی داده می‌شود.

طائب با اشاره به اینکه ما الان سفارش‌های از صنعت گران میگیریم اظهار کرد:ما تولید می‌کنیم و صنعت تضمین می‌کند از ما بخرد.

جبالبارزی عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی استان کرمان با اعلام به اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه بعد از انقلاب اسلامی به عنوان یک موضوع مهم مطرح شد گفت:در این سال‌ها اونقدر تحقق پیدا نکرد.

او افزود: دانشجویان ما باید در کنار دانش مهارت هم یاد بگیرند.

جبالبارزی با اشاره به اینکه بنگاه‌های اقتصادی باید آموزش حین کار بدهند گفت: خیلی از بنگاه‌های ما در نمونه سازی موفق بودند.

او اظهار کرد:۵۰ درصد پناسیل‌های صنعتی کرمان فعال هست وتولید بدون کارخانه هم داریم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار