حافظ قشقایی وزنه‌بردار دسته ۹۶ کیلوگرم کشورمان مدال طلای رقابت‌های فجرکاپ را به دست آورد.

مدال طلای دسته ۶۱ کیلوگرم به قشقایی رسیدبه گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پنجمین دوره از رقابت‌های وزنه‌برداری فجرکاپ امروز در سالن ۶ هزار نفری شهدای رشت آغاز شد. در دسته ۶۱ کیلوگرم، حافظ قشقایی از کشورمان در خلوت‌ترین دسته این دوره از بازی‌ها به مصاف آنگل روزف از بلغارستان رفت.

روزف در حرکات یک‌ضرب ابتدا وز‌نه‌های ۱۰۵ و ۱۱۰ کیلوگرمی را مهار کرد، اما وزنه‌ ۱۱۳ کیلویی را انداخت. پس از او حافظ قشقایی ابتدا وزنه ۱۱۵ کیلویی را مهار و عنوان نخست خود در حرکت یک‌ضرب را قطعی کرد. قشقایی در حرکت دوم یک‌ضرب وزنه ۱۲۰ کیلویی را بالای سر برد و در حرکت سوم در مهار وزنه ۱۲۳ کیلویی ناموفق بود. قشقایی در رقابت‌های وزنه‌برداری جهانی تایلند در بهترین حرکت یک‌ضرب خود وزنه ۱۱۱ کیلویی را مهار کرده بود.

در حرکت دو‌ضرب آنگل روزف موفق به ثبت رکورد ۱۴۷ کیلوگرمی شد و با مجموع ۲۵۷ کیلوگرم به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد. قشقایی در نخستین حرکت دوضرب وزنه ۱۵۰ کیلویی را مهار و مدال طلای مجموع خود را در این دسته قطعی کرد.

قشقایی در حرکات دوم خود وزنه ۱۶۰ کیلویی را هم بالای سر برد، اما در مهار وزنه ۱۶۵ کیلویی ناموفق بود. به این ترتیب قشقایی با رکورد مجموع ۲۸۰ کیلوگرم مدال طلای این دوره از  رقابت‌ها را به دست آورد.


بیشتر بخوانید: تلاش ۳ وزنه‌بردار ایرانی برای کسب سهمیه المپیک


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار