مسئول دفتر شورای نگهبان در استان یزد گفت: تاکنون ۱۲۸ نفر برای تصدی چهار کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان، تایید صلاحیت و ۶۰ نفر نیز رد صلاحیت شدند.

تائید صلاحیت ۱۲۸ داوطلب برای تکیه بر کرسی های نمایندگی حوزه‌های انتخابیه استان یزدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، حجت الاسلام سید ناصر محمدی مسئول دفتر شورای نگهبان در استان یزد در نشست مشترک ستاد انتخابات، هیات نظارت و هیئت بازرسی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان یزد، گفت: در حال حاضر صلاحیت ۱۲۸ نفر برای تصدی چهار کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان یزد تائید و صلاحیت ۶۰ نفر نیز رد شده است.

او با بیان اینکه هنوز صلاحیت ۲۸ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی اعلام نشده است، افزود: باتوجه به اینکه احتمال تائید صلاحیت تعدادی از این داوطلبان وجود دارد، طبیعتا امکان افزایش این آمار در روزهای آینده وجود دارد.

حجت الاسلام محمدی عمده دلایل رد صلاحیت داوطلبان این دوره مجلس شورای اسلامی را به ترتیب انواع مفاسد اقتصادی، مفاسد اخلاقی و عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

مسئول دفتر شورای نگهبان در استان یزد با بیان اینکه صلاحیت داوطلبان، فارغ از نگاه جناحی، سیاسی و حزبی اعلام شده است، اظهارداشت: پرونده های داوطلبان و وضعیت صلاحیت آن ها حاوی استعلامی دقیق و مشروح از مراجع چهارگانه یعنی وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و بررسی محلی است.

او به فرآیند طی شده برای احراز صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: در  وهله ی اول هیئت های اجرایی، در وهله دوم هیئت نظارت استان با هیئت مرکزی به صورت مشترک در مرحله سوم شورای نگهبان اول و در مرحله ی آخر شورای نگهبان دوم به بررسی صلاحیت داوطلبان می پردازند.

حجت الاسلام والمسلین ادامه داد: اگر شورای نگهبان نظری بر خلاف نظر هیئت های نظارت یعنی نظر جدیدی ارائه دهد، حق اعتراض وجود دارد که مجددا همین شورا مطالبه داوطلب را بررسی می کند که به آن شورای نگهبان دوم گویند.

مسئول دفتر شورای نگهبان در استان یزد با اشاره به مطالبات مردم درخصوص عمل به قانون و جلوگیری از دور زدن قانون توسط برخی افراداست، گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و صحنه های سیاسی کشور، با خدمت به مردم و نمایش وحدت و یکپارچگی تحقق می یابد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.