نشریه آتلانتیک طی گزارشی به شکست راهبرد ترامپ درقبال ایران اذعان کرده است.

دونالد ترامپ

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آتلانتیک، ترامپ علی‌رغم ترور سپهبد سلیمانی و امید به آن‌که توانسته راهبرد مناسبی را درقبال ایران اتخاذ کند، هیچ راهی را به پیش نبرده است. 

این گزارش در ادامه نوشته که علی‌رغم ترور سپهبد سلیمانی، زمان گریز هسته‌ای ایران نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته است و آمریکایی‌ها در عراق دیگر امنیت سابق را ندارند.

این گزارش در ادامه به شاخصه‌های راهبرد دونالد ترامپ در قبال ایران می‌پردازد و در ادامه تاکید می‌کند که از جمله علت‌های شکست سیاست ترامپ در قبال ایران، طرح محدودیت نظامی‌های آمریکایی در عراق و همچنین پیوستن تعداد کمی از کشورهای جهان به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس است.

از جمله دیگر علت‌های شکست سیاست‌های ترامپ درقبال ایران بر اساس این گزارش، عدم تمایل اروپا برای به کارگیری رویکرد مشابه ترامپ در قبال ایران است. این گزارش می‌نویسد که اروپا طی ماه‌های گذشته علی‌رغم فشار آمریکا درصدد ایجاد کانال مالی ویژه با ایران بوده است تا بدین ترتیب توافق هسته‌ای را حفظ کند.

این گزارش نهایتا تاکید می‌کند که سیاست‌های ترامپ نمی‌تواند آمریکا را به سوی اهدافش به پیش ببرد و آمریکا هزینه‌های نظامی و امنیتی را در این راهبرد اشتباه متحمل می‌شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ترامپ ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار