معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: ساباط های کوچه مسجد الرضا خیابان ایرانشهر یزد مرمت و بازسازی شد.

دمیدن جانی دوباره بر کالبد ساباط های ایرانشهرعلی اصغر صمدیانی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: ساباط کوچه مسجد الرضا واقع در خیابان ایرانشهر یزد مرمت، زیبا سازی و از آسیب جدی به آن جلوگیری شد.

او با بیان اینکه قدمت این ساباط مربوط به دوره پهلوی است، افزود: مرمت این ساباط به صورت اجرای سقف، استحکام بخشی دیوارها، ته کش و روکش کردن کاهگل و شرفی چینی انجام شد.

صمدیانی با بیان اینکه برای مرمت بناها تنها از مصالح تشکیل دهنده خود بنا استفاده می شود، اظهار داشت: برای مرمت ساباط های کوچه مسجد الرضا از گچ، آجر فرش ۲۰ در ۲۰، آجر قزاقی، کاه و گل استفاده شده است.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد افزود: تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز بخش گردشگری و همچنین حفاظت از آن‌ها مطابق با ضوابط وزارت میراث فرهنگی عامل موثر و موتور محرک به منظور سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اجرای برنامه‌های دولت در این بخش است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار