نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد این کشور تمام تلاش خود برای جلوگیری از تاثیر ویروس کشنده کرونا بر بازی‌های المپیک توکیو به کار می‌گیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن امروز دوشنبه اعلام کرد دولت توکیو نهایت اهتمام خود را به کار می‌گیرد تا ویروس کرونا کمترین تاثیر را بر روی بازی‌های المیپک تابستانی ۲۰۲۰ داشته باشد.

نخست وزیر ژاپن اعلام کرد: از نزدیک با تمامی نهاد‌های مرتبط برای اطمینان از اینکه ویروس کرونا باز‌های المیپک امسال را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، ارتباط خواهیم داشت.

آبه به کمیته پارلمانی ژاپن گفت: ما با همه افراد، از جمله کمیته بین المللی المپیک و سازمان بهداشت جهانی، ارتباط نزدیک خواهیم داشت تا اقدامات لازم صورت گرفته و از تاثیر کرونا ویروس بر المپیک جلوگیری کنیم. 

سیکو هاشیموتو، وزیرالمپیک ژاپن گفت لغو بازی‌های لمپیک، که از ۲۴ ژوئیه آغاز می‌شود، در دستور کار برگزارکنندگان آن نیست.

ویروس کرونا که چندی پیش ناشناخته بود نخستین بار در اواخر ماه دسامبر (اوایل دی) سال گذشته میلادی در شهر ووهان مشاهده شد، اما به سرعت به شهر‌های دیگر چین نیز گسترش یافت. در پی شیوع کروناویروس در کشور‌های مختلف جهان، بسیاری از کشور‌های جهان مرز‌های زمینی وهوایی خود را به روی گردشگران خارجی که از چین به سوی این کشور رهسپار بودند، بستند.

در حال حاضر، حدود ۱۲ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند. تاکنون مواردی از این ویروس خطرناک در کشور‌های ژاپن، ویتنام، کامبوج، سنگاپور، مالزی، تایلند، نپال، تایوان، استرالیا، فرانسه، آلمان، امارات، کانادا و آمریکا تایید شده است.

طبق آخرین آمار، تاکنون بیش از ۳۶۰ نفر بر اثر آلوده شدن به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار