نمایش خیابانی سرباز وطن به نویسندگی و کارگردانی بهنام کاوه به عنوان تنها اثر خوزستانی راه یافته به همایش ملی سردار آسمانی جهت حضور در این همایش اجرای عموم در آبادان خواهد داشت.

بهنام کاوه مدیر کانون تئاتر خیابانی آبادان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،گفت: مراسم افتتاحیه همایش ملی تئاتر سردار آسمانی در تاریخ دهم بهمن ماه در کنار مزار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان برگزار شد و مراسم اختتامیه آن در تاریخ ۲۳ بهمن ماه در تهران خواهد بود.

نمایش خیابانی سرباز وطن تنها اثر خوزستانی راه یافته به همایش ملی تئاتر سردار آسمانی

او افزود: ایده نمایش سرباز وطن برخورد دونسل در یک اتفاق و حلقه وصل آنها سردار سلیمانی است.

مدیر کانون تئاتر خیابانی آبادان  ادامه داد:نسلی که در هشت سال دفاع مقدس در جبهه های جنگ تحمیلی حضور داشت و حالا که جنگ تمام شده و سردار سلیمانی برای یاری رساندن به سیل زدگان خوزستانی و شهرمان آبادان به کمک نسل جدید آمده است. اتفاقی که در عید نوروز سال جاری اتفاق افتاد و خوزستان درگیر سیل شد و سردار اینبار در قالب کمک به مردم سیل زده وارد خوزستان و آبادان شد.

نمایش خیابانی سرباز وطن تنها اثر خوزستانی راه یافته به همایش ملی تئاتر سردار آسمانی

کاوه گفت: این نمایش در تاریخ های ۱۳ الی ۱۶ بهمن ماه در شهرستان آبادان اجرای عموم خواهد داشت و سپس جهت شرکت در بخش مسابقه همایش در تاریخ ۱۹ الی ۲۲ بهمن ماه یک اجرای عموم در تهران خواهد داشت.

همایش ملی تئاتر خیابانی سردار آسمانی در 10 شاخه سردار آسمانی و دفاع مقدس؛ سردار آسمانی و امنیت ملی؛ سردار آسمانی و نسل جوان؛ سردار آسمانی و جبهه مقاومت اسلامی؛ سردار آسمانی و استکبار ستیزی؛ سردار آسمانی و ولایت مداری؛ سردار آسمانی و شهدای مدافع حرم؛ سردار آسمانی و فرهنگ عاشورا؛ سردار آسمانی، وحدت ملی و انسجام اسلامی و سردار آسمانی و مردمداری با حضور 16 اثر شامل 12 اثر در بخش اصلی، سه اثر ویژه مساجد و یک اثر در بخش ویژه اجرا می‌شوند.

همایش ملی تئاتر سردار آسمانی گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سرداران شهید جبهه مقاومت از دهم بهمن ماه در کنار مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان آغاز شده و 23 بهمن اختتامیه این همایش در تهران برگزار خواهدشد‌.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.