فعال اصلاح طلب گفت: شاید برخی از احزابی که نامزد دارند به نام حزب خودشان لیست ارائه دهند.

تغییر معناداری در آمارتایید صلاحیت شده‌ها اتفاق نیفتاده است/  ارائه لیست سی نفره در تهران سخت استاحمد شریف عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جلسه دیروز این شورا، گفت: طبق اطلاعاتی که رئیس ستاد انتخابات اصلاح طلبان آقای رسولی و کارگروه  استان های شورای عالی ارائه کردند، تغییر معناداری در آمار تایید صلاحیت شده‌ها اتفاق نیفتاده است.

او در پاسخ به سوالی درباره ارائه لیست انتخاباتی توسط اصلاح طلبان ، ادامه داد: دیروز بحث هایی درباره بستن لیست صورت گرفت، اما در این باره رای گیری انجام نشد و صرفا یک نظریه استنتاجی گرفته شد تا چهارشنبه که جلسه فوق العاده برگزار شود و تصمیم نهایی در این روز گرفته خواهد شد.


بیشتر بخوانید: جایگاه قدرت، امانت است/ اختلاف سلیقه منافاتی با وحدت ندارد


شریف افزود: البته با وضعیتی که پیش آمده در بسیاری از استان‌ها، اصلاح طلبان عملا نامزدی ندارند، اما برای لیست تهران شورای عالی روز چهارشنبه تصمیم خواهد گرفت که آیا لیستی تحت عنوان شورای عالی سیاست گذاری ارائه خواهد شد یا خیر.

فعال اصلاح طلب درباره برخی اظهارات مبنی بر کثرت نامزدهای احراز صلاحیت شده در جبهه اصلاحات گفت: در تهران فقط ۱۵ نفر از نماینده‌هایی که مجلس فعلی حضور دارند، تایید شده اند، کمااینکه نامزدها توسط احزاب معرفی شده اند و این احزاب هستند که باید بگویند که نامزد کدام حزب تایید شده است و من صد درصد این آمارهای ارائه شده را تکذیب می‌کنم.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تاکید کرد: ملاک ما ادعای افرادی نیست که پس از ثبت نام خود را اصلاح طلب یا اصولگرا معرفی می‌کنند، بلکه این فرد باید یک آدم شناخته شده باشد تا بتواند نماینده مجلس پایتخت یک کشور شود. همچنین باید دارای یک سبقه سیاسی باشد تا وقتی وارد مجلس شد به این جریان سیاسی متعهد باشد.

او ادامه داد: علاوه بر این تمام احزاب قبل از ثبت نام در مجلس آمار افرادشان را اعلام کرده بودند و از این آمار خروجی گرفته شده و می‌توان گفت که قریب به اتفاق این‌ها رد صلاحیت شده اند، بنابراین ادعایی مبنی براینکه در تهران هر چهار نفر از جریان اصلاحات برای یک کرسی باهم رقابت می‌کنند کذب است.


بیشتر بخوانید: شورای نگهبان از ارکان نظام است و نباید آن را تضعیف کنیم


شریف خاطر نشان کرد: راهبرد اصلی اصلاح طلبان حتی پیش از تشکیل شورای عالی سیاستگذاری مشارکت فعالانه در انتخابات بود و انتظار این بود که با سعه صدر با نامزد جریان اصلاحات برخورد شود تا این افراد بتوانند بدنه جریان اصلاح طلبی را که طبعا از خیلی از مسائل دلخور بودند قانع کنند برای شرکت در انتخابات، اما طبعا وقتی که یک حزب بعد از تحمل هزینه‌های بسیار مادی و معنوی احساس می کند که هیچ نامزدی در انتخابات ندارد انگیزه‌ای برای فعالیت سیاسی هم نخواهد داشت.

فعال اصلاح طلب ادامه داد: از بیست دبیر کلی که نامزد شدند صرفا ۴ نفرشان تایید شده اند، یعنی حتی دبیرکل یک حزب برای انتخابات مجلس هم تایید صلاحیت نمی شود، چه انتظاری باید داشت که این‌ها بتوانند فضای سیاسی کشور را مدیریت کنند و من معتقدم که باید یک تصمیم مهم برای فعالیت احزاب در آینده گرفته شود تا این‌ها انگیزه برای فعالیت داشته باشند.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات  افزود: از ابتدا گفتم که ارائه لیست سی نفره در تهران سخت شده و ممکن است که برخی از احزابی که نامزد دارند به نام حزب خودشان لیست ارائه کنند، اما به اسم مجموع شورای عالی سیاست گذاری شاید این اتفاق نیفتد، ولی بازهم فعلا نمی‌توان قضاوت کرد و باید تا روز چهارشنه صبر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار