سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بروز این بیماری در سه تا چهار سال اخیر در استان افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید احمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تب مالت بیماری مشترک میان انسان و دام بوده و از دام به انسان منتقل می‌شود، گفت: تماس انسان با دام بیمار، مصرف شیر فله‌ای و مصرف پنیر محلی از علل ابتلای انسان به این بیماری است.

هاشمی بر مصرف شیرپاستوریزه برای پیشگیری از ابتلا از این بیماری تأکیدکرد و افزود: بارمیکروبی شیری که با دست دوشیده می‌شود یک میلیون برابر شیری است که با شیردوش، دوشیده شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین در ارتباط با ویروس کرونا نیز گفت: نکته مهم در این زمینه رعایت مسائل فردی و امر پیش گیری از ابتلا به آن است.

هاشمی افزود: یکی از مسائلی که با ورود این ویروس پیش بینی می‌شود، مراجعه تعداد زیادی از افراد به مراکز درمانی و ایجاد یک نیاز کاذب است که مردم باید به آن توجه داشته باشند و از این امر خودداری کنند.

او اظهار کرد: شدت سرایت این ویروس بالا است، اما ویروس کرونا زمانیکه از یک شخص به شخص دیگری منتقل می‌شود شدت آن بیشتر می‌شود.

به گفته هاشمی شدت سرایت این ویروس نسبت به آنفلوآنزا سه تا چهار برابر است، اما مرگ و میر حاصل از آن نسبت به آنفلوآنزا یک سوم است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.