به مناسبت گرامیداشت دهه فجر جشنواره غذا‌های بومی محلی در صومعه سرا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علیرضا مهرگان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صومعه‌سرا گفت: به مناسبت گرامیداشت جشن ۴۱ سالگی انقلاب و ایام الله دهه فجر جشنواره جشنواره غذا‌های بومی محلی در این شهرستان برگزار شد.

او افزود: این جشنواره باهدف فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ استفاده از غذا‌های سالم به‌ویژه گیاهی و خانگی با حضور ۱۵ هنرمند آشپز و با پخت بیش از ۴۰ غذای محلی برگزار شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صومعه‌سرا گفت: بانوان صومعه‌سرایی با پخت انواع غذا‌های محلی گیلان همچون آش، سوپ، دسر، حلوا و شیرینی‌های محلی توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

مهرگان افزود: به نفرات اول تا سوم این جشنواره براساس میزان توجه به سنت‌ها و آیین‌های بومی و محلی در پخت غذا با نظر کمیته داوران جوایز نفیسی اهدا شد.

سید جلال سیدمحمدی، فرماندار صومعه‌سرا نیز برگزاری این جشنواره‌ها را موجب ایجاد نشاط و روحیه در جامعه دانست و گفت: با شناساندن پتانسیل‌های این شهرستان در قالب جشنواره می‌توان به روند توسعه گردشگری سرعت بخشید.

او افزود: این جشنواره با حضور گسترده و استقبال چشمگیر مردم و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد و با برنامه‌های متنوع و جذابی همچون موسیقی سنتی و پاپ اجرای نمایش کمدی و مسابقه همراه بود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.