برگزاری جشنواره غذا‌های بومی محلی در صومعه سرا

به مناسبت گرامیداشت دهه فجر جشنواره غذا‌های بومی محلی در صومعه سرا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علیرضا مهرگان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صومعه‌سرا گفت: به مناسبت گرامیداشت جشن ۴۱ سالگی انقلاب و ایام الله دهه فجر جشنواره جشنواره غذا‌های بومی محلی در این شهرستان برگزار شد.

او افزود: این جشنواره باهدف فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ استفاده از غذا‌های سالم به‌ویژه گیاهی و خانگی با حضور ۱۵ هنرمند آشپز و با پخت بیش از ۴۰ غذای محلی برگزار شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صومعه‌سرا گفت: بانوان صومعه‌سرایی با پخت انواع غذا‌های محلی گیلان همچون آش، سوپ، دسر، حلوا و شیرینی‌های محلی توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

مهرگان افزود: به نفرات اول تا سوم این جشنواره براساس میزان توجه به سنت‌ها و آیین‌های بومی و محلی در پخت غذا با نظر کمیته داوران جوایز نفیسی اهدا شد.

سید جلال سیدمحمدی، فرماندار صومعه‌سرا نیز برگزاری این جشنواره‌ها را موجب ایجاد نشاط و روحیه در جامعه دانست و گفت: با شناساندن پتانسیل‌های این شهرستان در قالب جشنواره می‌توان به روند توسعه گردشگری سرعت بخشید.

او افزود: این جشنواره با حضور گسترده و استقبال چشمگیر مردم و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد و با برنامه‌های متنوع و جذابی همچون موسیقی سنتی و پاپ اجرای نمایش کمدی و مسابقه همراه بود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.