ابراهیم رستمیان گفت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، ۱۷ طرح سرمایه‌گذاری در موقوفات استان سمنان تهیه، بررسی و ارزیابی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ابراهیم رستمیان معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی این معاونت افزایش شاخص بهره‌وری موقوفات با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری و روش‌های دانش‌بنیان است.

او افزود: در گام نخست، تلاش و تاکید بر استفاده از دانش و توان نیرو‌ها و نخبگان بومی استان سمنان است و تا جای ممکن ار شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این استان برای مشارکت در این امر مهم استفاده و از آن‌ها حمایت کنیم.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: تاکنون جلسات متعددی با متقاضیان سرمایه‌گذاری در موقوفات برگزار شده است و علاوه بر این عملیات اجرایی هشت مورد طرح‌ها آغاز شده و تعدادی نیز آماده شروع عملیات اجرایی است.

رستمیان عنوان کرد: بخشی از منابع مالی این طرح‌ها از محل موقوفات و به‌عنوان آورده موقوفه و بقیه اعتبار مورد نیاز با سرمایه‌گذاری سایر موقوفات، تسهیلات سازمان اوقاف و یا بخش خصوصی تأمین می‌شود.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: با توجه به تنوع نوع رقبات در حوزه موقوفات، طرح‌های متعدد و متنوعی با کاربری‌های مختلف ازجمله مسکونی، تجاری، صنعتی، بهداشتی، تولیدات زنجیره کشاورزی و صنایع تبدیلی می‌توان تعریف کرد.

او از آمادگی اداره کل اوقاف و امور خیریه سمنان برای مشارکت با علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در موقوفات خبر داد.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات اوقاف و امورخیریه استان سمنان گفت: موقعیت‌های متعدد و ظرفیت‌های مناسبی به منظور سرمایه‌گذاری در موقوفات با کاربری‌های مختلف شناسایی شده و در صورت مراجعه علاقه‌مندان برای سرمایه‌گذاری، موارد را در اختیار قرار داده و در مسیر سرمایه‌گذاری نیز همراه و همکاری خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام رضا نفری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان نیز گفت: بالغ‌بر ۹۰۰ سند اجاره برای موقوفات شهرستان امسال تنظیم شد.

او اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون سند اجاره ۹۱۵ رقبه موقوفه تجدید شده و برای ۱۳ موقوفه سند اجاره جدید تنظیم شده است.

حجت‌الاسلام نفری افزود: از منظر نوع مدیریت موقوفات به دو دسته موقوفات متصرفی و موقوفات غیرمتصرفی تقسیم می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان با بیان اینکه موقوفات متصرفی توسط ادارات اوقاف و امور خیریه اداره می‌شوند، تصریح کرد: موقوفات امانتی از سوی واقف در اختیار این اداره کل است و باید اجاره‌بهای موقوفات را به‌موقع و بر اساس نرخ واقعی روز اخذ کرده و طبق نیت واقف هزینه کنیم.

او گفت: موقوفات غیرمتصرفی نیز توسط متولیان اداره شده و متولیان بر اساس قانون نسبت به اجاره رقبات و اجرای نیت واقفان اقدام می‌کنند.

حجت‌الاسلام نفری به‌روزرسانی اجاره‌بهای موقوفات را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها اوقاف خواند و گفت: موقوفه‌ای که اجاره آن پایین‌تر از میزان واقعی است، نباید در شهرستان سمنان وجود داشته باشد و این امر نیازمند همراهی و همکاری متولیان، مستاجران و برخی از دستگاه‌های اجرایی است.

او  پرداخت به‌موقع و منطبق با نرخ عادلانه را بهترین اقدام به منظور اجرای درست و به‌موقع نیات واقفان خیراندیش برشمرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان تصریح کرد: با پرداخت به‌موقع و درست اجاره‌بهای موقوفات، زمینه اجرای نیت واقفان فراهم می‌شود و تمامی افرادی که در این مسیر مشارکت دارند از ثواب سفره احسان واقف بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار