کاراته کای تیم ملی کشورمان گفت: کاراته ایران می‌تواند سه مدال حتمی در المپیک ۲۰۲۰ را تصاحب کند.

صالح اباذری کاراته کای ملی پوش کشورمان و دارنده مدال برنز رقابت های کاراته وان فرانسه در گفت‌وگو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد جو این بازی‌ها و راه نیافتن به فینال عنوان کرد: هر کشوری که میزبانی تورنمنتی را بر عهده می‌گیرد داوری‌ها کمی به سمت ورزشکاران آن کشور مثبت پیش می‌رود. من در فینال با فرانسه بازی داشتم و داور هم هوای حریف فرانسوی ام را بیشتر از من داشت و در نهایت توانستم مدال برنز را از آن خود کنم.

اباذری: کسب سه مدال کاراته در المپیک ۲۰۲۰ دور از دسترس نیست/ بازیکنان کاراته از حاظ مالی در مضیقه هستند

او در مورد شرایط لیگ برتر کاراته ایران اظهار داشت: برخی اختلافات باعث شد تا تیمی که من در آن بازی می‌کردم از سوپر لیگ کنار بکشد. برخی از بازیکنان ملی پوش از جمله آسیابری، امیر رضا میرزایی، قرائی زاده و باربد صداقت این تیم همچنان بدون تیم هستند، اما من به لیگ برتر روی آوردم. لیگ ایران به نظر من شرایط خوبی ندارد و حامیان مالی همچنان جذب تیم‌ها نشده است.

بازیکنان کاراته از لحاظ مالی خوب تامین  نمی‌شوند

اباذری درباره شرایط مالی بازیکنان تیم ملی کاراته اظهار کرد: از لحاظ مالی بازیکنان کاراته خوب تامین نمی‌شوند، اما شرایطش از قبل بهتر شده است. کاراته اولین یا دومین رشته پر مدال در چند سال اخیر به حساب می‌آید و امیدوارم شرایط مالی بازیکنان بهتر شود. کمیته ملی المپیک هم روی مدال آوری بازیکنان کاراته حساب ویژه‌ای باز کرده است.

کسب سه مدال کاراته در المپیک ۲۰۲۰ دور از دسترس نیست

وی افزود: به نظر من کاراته سه یا چهار مدال حتمی  در المپیک می‌تواند برای ایران بگیرد.   پاداش های آسیایی و جهانی مانند بازی‌های آسیایی و جهانی طبق المپیکی بودنشان باید واریزی شان صورت بگیرد چرا که رشته‌های المپیکی پاداش‌های بیشتری دریافت می‌کردند که در روحیه بازیکنان سایر رشته‌ها تاثیر می‌گذارد.

او همچنین در مورد شائبه افت حقوق ۱۲ میلیونی ملی پوشان کاراته به ۵ میلیون واکنش نشان داد و عنوان کرد:  فکر نمی‌کنم ۱۲ میلیون حقوقی برای بازیکنان باشد و خیلی کمتر از این مبلغ است و فکر می‌کنم اشتباهی در رقم حقوق ملی پوشان عنوان شده است.  

امیدوارم ۳ سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را به دست بیاوریم

اباذری در مورد شرایط کسب سهمیه المپیک توکیو  در وزن ۷۵+ کیلوگرم عنوان کرد: از ۲ سال گذشته در لیگ‌های جهانی شروع به رقابت کردن بودیم و کسانی که بهترین نتیجه و امتیاز را بگیرند در کسب سهمیه موفق خواهند بود. سه مسابقه دیگر باقی مانده است که اگر امتیازات بازیکنان بالا رود می‌توانند به کسب سهمیه امیدوار باشند. در وزن من یعنی ۷۵+ کیلو سه کاراته کا هستیم که بازی می‌کنیم و هر سه نفرمان زیر رنک ۱۰ هستیم. در ۲ یا سه ماه آینده وضعیت سهمیه المپیک مشخص می‌شود. پیش بینی می‌شود ۳ سهمیه المپیک آقایان را می‌توانیم تصاحب کنیم.

اباذری: کسب سه مدال کاراته در المپیک ۲۰۲۰ دور از دسترس نیست/ بازیکنان کاراته از حاظ مالی در مضیقه هستند

ایران قطب جهانی کاراته به حساب می‌آید

بازیکن تیم ملی کاراته کشورمان در پایان درباره درخشش بازیکنان کاراته در رقابت‌های جهانی اظهار کرد: کاراته رشته پرطرفداری است و رقابت هم در ایران و هم در خارج از ایران تنگاتنگ است. شاید رسانه‌ها چندان به این رشته توجه نمی‌گردند، اما از وقی که به المپیک اضافه شد توجه همه هم به این رشته بالا رفت. سرعت و قدرت در کاراته همزمان نقش اساسی در درخشش دارد و رقابت‌ها و تلفیق هر دو کمی دشوار است. ایران سه بار پیاپی در ۶  سال گذشته قهرمان جهان شد و قطب بزرگی در جاهن به حساب می‌آید.


بیشتر بخوانید: ملی پوشان برای کسب سهمیه المپیک به ۲ روش به مسابقات اعزام می‌شوند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار