رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور گفت: ادبیات پایداری و مقاومت ایران، تبدیل به زبان مشترک ملت‌های آزاده و مقاوم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سردار عامری رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور گفت: ادبیات پایداری و مقاومت ایران، تبدیل به زبان مشترک ملت‌های آزاده و مقاوم شده است.

سردار عامری امروز در چهاردهمین دور از نشست‌های تخصصی منطقه‌ای خاطره نگاری دفاع مقدس در تبریز، گفت: تاریخ ایران با ادبیات پایداری و مقاومت عجین شده و ادبیات دوران دفاع مقدس برگرفته از تاریخ پر فراز و نشیب ایران است.

او افزود: رشادت‌ها و رخداد‌های معجزه گونه‌ی دوران دفاع مقدس این ادبیات را به تعالی رساند و نویسندگان خاطرات رزمندگان با تلاش خود نگذاشتند این ادبیات در مرز‌های کشور محصور شود.

او ابزار انتقال هر اندیشه‌ای را ادبیات مستحکم و عمیق دانست و افزود: برای انتقال ادبیات دفاع مقدس که کلید ورود به ادبیات و تفکر پایداری و مقاومت است، به ادبیات فاخر و دانش و فرهنگ متعالی نیاز داریم تا این اندیشه ماندگار شود.

عامری با اشاره به اینکه نسل امروز جوانان و فرهیختگان می‌توانند در حوزه ادبیات پایداری تحول آفرین باشند، گفت: اگر ادبیات پایداری و دفاع مقدس به درستی درک و منتقل شود می‌تواند ادبیات آزادی بخش برای همه‌ی انسان‌های آزاد اندیش باشد و ما باید این ادبیات را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.

رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس همچنین گفت: وجود لشکر ۳۱ عاشورا و حضور انسان‌هایی مقاوم در طول تاریخ این منطقه، آذربایجان را سرآمد ادبیات مقاومت و پایداری کرده است.

او گفت: در دوران دفاع مقدس فرماندهان و رزمندگان آذری همیشه خط شکن و پیش‌رو بودند و باید نویسندگان این منطقه نیز با الگوبرداری از این تاریخ و انسان‌های این مرز و بوم، خط شکن و پیش‌رو در مسیر ادبیات مقاومت باشند.

او با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع در حال حاضر برای فرزندان ایران، حفظ انقلاب اسلامی است، افزود: انقلاب اسلامی ایران، انقلاب فرهنگی است که با ایمان به خدا، اتحاد جمعی واراده مردم مسلمان به پیروزی رسید.

رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: صدور مبانی انقلاب اسلامی در گام اول هدف ما بود و رسیدن به تمدن اسلامی و زمینه سازی برای ظهور حضرت صاحب‌الزمان، هدف متعالی گام دوم انقلاب است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.