رییس انجمن طراحان گرافیک کرمانشاه به مناسبت برپایی دومین نمایشگاه هنر‌های مفهومی کرمانشاه گفت : استان در کل کشور پیشرو در برگزاری این نوع نمایشگاه است و این استعداد را دارد که امتیاز دبیرخانه دایمی به آن واگذار شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،روزبه حبیبیان رییس انجمن طراحان گرافیک کرمانشاه گفت : در این نمایشگاه ۲۷ اثر از ۲۰ هنرمند به رقابت می‌پردازند.

او گفت : هنر‌های مفهومی شاخه‌ای از هنر مدرن محسوب می‌شود که حدود ۷۰ سال سابقه دارد و در حقیقت عده‌ای از هنرمندان جهان با تعریفی متفاوت از زیبایی شناسی و تعریف کلاسیک هنر این شاخه از هنر را ابداع کردند.

حبیبیان افزود: در هنر‌های مفهومی مهم معنا و مفهوم و حسی است که یک اثر به مخاطب القا می‌کند و این موضوع در اولویت است؛ سپس موضوع زیبایی شناسی و متریال مطرح می‌شود.

او افزود: هنر‌های مفهومی بیانیه دارد و هنرمند بیانیه کارش را یا به صورت شفاهی و یا کتبی در کنار اثرش ارایه می‌کند.

حبیبیان این نمایشگاه را چکیده ۵۰ اثر فراخوان شده به دبیرخانه نمایشگاه عنوان کرد و گفت: با اینکه جشنواره استانی است، اما ۲ شرکت کننده از استان‌های لرستان و اصفهان نیز داریم.

او در پایان از اختتامیه نمایشگاه در ۲۵ بهمن ماه خبر داد و افزود: داوری آثار نمایشگاه با حضور داورانی از تهران انجام خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.