مهرداد رایانی مخصوص درباره مزایای راه‌اندازی بازار هنر‌های نمایشی ایران تئاتر فجر و نیاز امروز تئاتر مستقل کشور گفت.

مهرداد رایانی مخصوص مدیر بازار هنر‌های نمایشی ایران و مشاور امور بین‌الملل سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص این بخش از جشنواره گفت: بیست و پنج کشور در جشنواره سی و هشتم تئاتر فجر حضور دارند که این تعداد شامل گروه‌های نمایشی و گروه‌های بخش بازار هستند. از این تعداد پنج کشور در بخش نمایشی حضور خواهند داشت.

وی افزود: از ابتدا حضور حدود هفت کشور را در جشنواره پیش بینی کرده بودیم؛ چرا که قصد ما توجه به وضعیت اقتصادی و کیفیت کار‌ها بود. اما با تغییر و تحولات و اتفاقاتی که رخ داد، برخی گروه ها از حضور در جشنواره انصراف دادند و برخی دیگر جایگزین شدند که در نهایت به پنج گروه نمایشی رسیدیم.

رایانی در خصوص کیفیت برگزاری این دوره از جشنواره هم بیان کرد: ما برای سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آمادگی بسیاری داشتیم. اگر یک ماه و نیم پیش درباره جشنواره از من می‌پرسیدید، می‌گفتم این دوره بهترین دوره جشنواره تئاتر فجر خواهد بود؛ خصوصاً در بخش بین الملل.

او ادامه داد: بخش بازار بین الملل جزو اصلی‌ترین فضا‌های ماست که باید در تئاتر‌ شکل بگیرد تا به فضای فرهنگی و اقتصادی ما کمک کند. یکی از مسائلی که باید برای گروه‌های تئاتری مورد توجه واقع شود، بخش اقتصادی است. بخش بازار تئاتر کمک می‌کند تا هنرمندان بتوانند در کشور‌های دیگر نمایش اجرا کنند. بنابراین جدا از کار‌های فرهنگی و محتوایی از لحاظ اقتصادی هم رشد می‌کنند. چیزی که امروز بخش تئاتر مستقل ما نیاز دارد، این است که بتواند منابعی را جهت ارتقای اقتصاد پیدا کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار