رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان بوشهر گفت: میزان سرمایه گذاری در ایجاد واحد‌های صنعتی در ۱۰ ماه امسال ۹۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید حسین حسینی رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان بوشهر بیان کرد: از ابتدای سال تا پایان دی، ۳۷ طرح صنعتی در استان به بهره برداری رسیده است که از نظر تعداد ۱۹، میزان سرمایه گذاری ۹۹ و میزان اشتغال ۱۹۴ درصد نسبت به مدت زمان مشابه پارسال افزایش یافته است.

او ادامه داد: همچنین در ۱۰ ماه امسال، ۱۴۳ جواز برای ایجاد واحد‌های صنعتی صادر شد با سرمایه گذاری ۱۳۱ هزار میلیارد ریال و پیش بینی ایجاد شغل برای چهار هزار و ۴۶۰ نفر.

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان بوشهر همچنین با بیان اینکه ۲۷ واحد صنعتی و معدنی در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد، افزود: این واحد‌ها با سرمایه گذاری ۲۷۱ هزارو ۴۸۰ میلیون ریال به بهره برداری می‌رسد که زمینه اشتغال ۲۱۶ نفر را فراهم می‌کند.

حسینی گفت: این طرح‌ها در زمینه تابلو برق، ساخت کالا‌های بتنی، در‌های ضد سرقت، کیسه‌های پلاستیکی یک لایه پلی اتیلن و ظروف آشپزخانه سرامیکی، است.

او همچنین با اشاره به نظارت بر بازار با توجه به فرا رسیدن روز‌های پایانی سال بیان کرد: در روز‌های پایانی سال ۵۰۰ تن پرتقال و ۳۵۰ تن سیب توزیع می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان بوشهر افزود: همچنین از ۱۴ اسفند به مدت ۱۰ روز نمایشگاه بهاره در محل دائمی نمایشگاه‌های بوشهر برگزار، و کالا‌های مورد نیاز مردم از جمله برنج و روغن با قیمت مصوب عرضه می‌شود.

حسینی عنوان کرد: انتظار داریم غرفه‌داران کالاهایشان را با ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش قیمت عرضه کنند.

او گفت: در دیگر نقاط استان هم با توجه به این که فضای مستقل نمایشگاهی وجود ندارد از اداره‌های صنعت، معدن و تجارت خواسته شده در صورت امکان از ظرفیت اتاق اصناف و اتحادیه‌ها برای برگزاری نمایشگاه بهاره استفاده کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.