معمار نژاد گفت: تعداد ۴ هزار واحد مسکونی از طریق مولد سازی دارایی های بانکی در تهران ساخته خواهد شد.

مولدسازیبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،عباس معمار نژاد، معاون امور بانک ها و شرکت های دولتی در مراسم امضای تفاهم نامه مولسازی دارایی های بانک مسکن و بانک سپه بانام پروزه امید شهر اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم دولت واگذاری اموال است که در روند جدید با حمایت بانک مسکن، شهرداری تهران و وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت راه و شهرسازی را به دنبال دارد.

وی افزود: در این طرح موضوع کسب پروانه و مجوزها بر عهده بانک سپه و اجرای پروژه بر عهده بانک مسکن است.

این مقام مسئول تاکید کرد: هیچ واگذاری قبلی و تعهد قبلی در این پروژه به هیچ کس وجود ندارد. در این طرح ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با زیر بنای ۴۵ هزار متر ساخته  خواهد بود.

وی با بیان اینکه پروژه امید شهر نیازمند ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تامین مالی است، افزود: برای تامین مالی این پروژه از همه روش های تامین مالی از جمله بازار سرمایه، انتشار اوراق صکوک، تاسیس صندوق زمین و ساختمان و ... استفاده خواهد شد و واگذاری املاک مسکونی، تجاری و فرهنگی آن بصورت کاملا شفاف به متقاضیان انجام خواهد گرفت.

معمار نژاد موضوعاتی چون مولد سازی دارایی های راکد بانک ها، افزایش عرضه مسکن جهت ایجاد تعادل در بازار، توسعه مناطق اطراف پروژه و ارتقای کیفیت زندگی شهری در آنها، رونق تولید در بخش ساختمان و تبع آن، رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای ۸۰ هزار نفر را از جمله نتایج مثبت اجرای پروژه امید شهر عنوان کرد.

وی گفت: این پروژه، از حمایت شهرداری تهران، وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور اقتصادی و دارایی برخوردار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار