مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲۲ پروژه دریایی و بندری به مناسبت دهه فجر در بندر شهید رجایی به بهره‌برداری رسید.

الله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریا نوردی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ۲۲ پروژه‌ای که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کلنگ احداث آن به زمین می‌خورد و یا آماده بهره‌برداری است، گفت: ارزش ریالی این پروژه‌ها دو هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال است که بخش عمده آن از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی و بخشی دیگر نیز از محل جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا شده است.


بیشتر بخوانید: برنامه‌ای برای کاهش تجارت با کشور چین در رابطه با ویروس کرونا نداریم 


عفیفی پور توضیح داد: این پروژه‌های سرمایه‌گذاری توسعه‌ای، عمرانی، فنی و دریایی در بنادر شهید رجایی، شهید حقانی، لنگه، سیریک، جزایر قشم و هرمز اجرایی شده و برای حدود ۹۷۰ نفر نیز اشتغالزایی مستقیم به دنبال داشته است.

او بهره‌برداری از یک پایانه نفتی و آغاز عملیات اجرای دو پایانه دیگر در بندر نفتی خلیج فارس، بهره‌برداری از چندین فروند اسکله‌های فلزی در مبادی گردشگری بنادر و جزایر استان و همچنین آغاز عملیات اجرای اسکله تجاری بندر سیریک را از مهمترین این پروژه‌ها برشمرد.

عفیفی پور تأکید کرد: بهره‌برداری از ساختمان سیمیلاتور (شبیه‌ساز)، وآرپا و سامانه نقشه‌برداری (ECDIS)، بهره‌برداری از سیستم Access Control بندر شهید رجایی (فاز درب کامیون رو) از مهم‌ترین پروژه‌های بندری شهید رجایی در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تأکید کرد: بهره‌برداری از دیوار ساحلی و سایبان گردشگری جزیره هرمز از دیگر پروژه‌هایی است که به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد: همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به پایتخت دریایی ایران، عملیات اجرایی و بهره برداری از ۲۲ پروژه دریایی و بندری در این استان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار