پیشگیری هدف اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی

فرهنگ سازی پیشگیری و توانمند سازی شهروندان به خصوص جوانان در برابر اعتیاد اولویت اول ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،استاد رحیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فرهنگ سازی پیشگیری و توانمند سازی شهروندان به خصوص جوانان در برابر اعتیاد اولویت اول ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: مرکز بازپروری معتادان متجاهر، موسوم به «مرکز ماده ۱۶» با میزبانی از ۵۰۰ معتاد، همه تلاش خود را به کار بسته تا چهره شهر را از وجود هرگونه معتاد متجاهر پاک نگه‌دارد و آذربایجان‌شرقی از لحاظ پاکی یا میزان شیوع اعتیاد در رتبه ۲۸ قرار دارد.

استاد رحیمی تمرکز اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر را فرهنگ سازی پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش در خط مقدم آگاهی دهی و پیشگیری از اعتیاد قرار دارد که در این مجموعه طرح توانمند سازی دانش‌آموزان و آموزش‌های خود مراقبتی اجرا می‌شود.

او از آماده‌سازی اولین «مرکز ماده ۱۶» مختص بانوان خبر داد که در صورت تامین اعتبارات اردیبهشت سال آینده افتتاح خواهد شد.

او برنامه‌های مرکز ماده ۱۶ تبریز را ورزش، برنامه‌های ایام ملی و مذهبی، برگزاری نماز جماعت، حرفه آموزی، دیدار با خانواده معتادان و دیدار با اعضای انجمن معتادان گمنام اعلام کرد.

رحیمی در ادامه به نقش دستگاه‌های متولی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: همه مراکز ماده ۱۶ در کشور زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند، اما در استان ما به دلیل احساس وظیفه‌ای که در بین دستگاه‌های مختلف هست، مرکز ماده ۱۶ تبریز با همکاری سازمان‌های مختلف فعالیت می‌کند.

او همچنین از صداوسیمای استان تشکر کرد، که در زمینه پیشگیری از اعتیاد برنامه‌های زیادی در قالب‌های مختلف تهیه و پخش کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.