به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت نیرو، حسین صبوری در خصوص وضعیت روشنایی معابر پایتخت اظهار داشت: وسعت مجموعه روشنایی شهر تهران با ۳۷۶ هزار و ۱۷۲ دستگاه چراغ و ۱۰ هزار و ۲۹۶ کیلومتر شبکه، چندین برابر سایر کلان شهرهای کشور است که با توجه به حدود و گستردگی جغرافیایی این ابرشهر و همچنین ویژگیهایی همچون ترافیک سنگین وسایل نقلیه، پایش و نگهداری این سامانه، امری دشوار، زمان بر و پرهزینه است.
وی، سنجش میزان روشنایی در سطح معابر، تعویض چراغ و لامپهای معیوب، شستشوی حباب و رنگ آمیزی و تعمیر پایهها را از جمله فعالیتهایی دانست که به شکل روزانه به منظور تأمین روشنایی پایتخت در حال انجام است.
صبوری افزود: ۱۵۰ نفر از کارکنان این شرکت در قالب ۶۶ تیم عملیاتی در سطح مناطق ۲۲ گانه، به شکل شبانه روز مسئولیت رصد و پایش وضعیت روشنایی تمامی معابر اعم از بزرگراهها، خیابانهای اصلی و فرعی و کوچهها را بر عهده دارند و همزمان وضعیت روشنایی پایتخت بهصورت پیوسته در سامانههای نرم افزاری و داشبورد مدیریتی این شرکت رصد میشود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه هر سال، ۳۰۰ میلیارد ریال صرف تأمین تجهیزات فنی مورد نیاز اعم از تهیه کابل و تعویض ۷۰ هزار شعله لامپ بهمنظور روشن نگاه داشتن شبهای پایتخت میشود، مراقبت و حساسیت ویژه در راستای رصد وضعیت روشنایی و استمرار شرایط بهینه ایجاد شده را از جمله مهمترین اهداف این شرکت دانست.
وی با بیان اینکه ۳۰ ناظر عالی بر فعالیت گروههای عملیاتی حوزه روشنایی شهر تهران نظارت دارند، از بازدید هفتگی تمامی شبکه روشنایی کلان شهر تهران در تمام طول سال به شکل مستمر خبر داد و تاکید کرد: برنامهریزیهای انجام شده به شکلی است که تمامی بزرگراههای تهران در ماه، چهار بار به شکل کامل مورد بازدید قرار میگیرد.
صبوری همچنین جمعآوری پایههای روشنایی در برخی از نقاط همچون بزرگراه شهید چمران حدفاصل بزرگراه شهید حکیم تا شهید همت را ناشی از عملیات بهسازی، تعریض معبر یا احداث سامانههایی همچون اتوبوسهای BRT، عدم نصب پایه جدید توسط شهرداری در محل جدید و همچنین عملیات عمرانی احداث ادامه بزرگراههایی همچون شهید ستاری بعد از آبشناسان و یا بزرگراه شهید خرازی عنوان کرد و گفت: در برخی از نقاط همچون محدوده دره فرحزاد و یا محدوده بزرگراه شهید همت و شهید حکیم حدفاصل شهید چمران تا آیت ا.. مدرس نیز سرقت تجهیزات فنی شبکه به کرات اتفاق میافتد که بهرغم بازسازی مکرر آسیبهای وارده، شاهد خاموشیهای گاه به گاه در مسیرهای یاد شده هستیم که ضمن قدردانی از مشارکت ارزشمند و همکاری صمیمانه نیروی انتظامی امیدواریم با تداوم همکاریهای طرفین و تمرکز بیشتر بر این مهم، شاهد رفع این معضل شهری باشیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، نگهداری و پایش روشنایی بوستانها و فضاهای سبز، تونلها و پلهایی مانند پل صدر را مطابق با دستورالعملهای موجود بر عهده شهرداری تهران دانست و گفت: اگرچه در محاسبات انجام شده و اجرای طرحهای فنی، پایههای روشنایی معابر به شکلی نصب میشوند که ضمن تأمین نور مورد نیاز معبر سواره رو، پیاده رو نیز در حد شاخصهای تعیین شده روشن شود، اما تأمین روشنایی بیشتر در برخی از مسیرهای پیاده رو بهدلیل وجود درختان انبوه و یا عرض زیاد پیادهرو نیز وابسته به نصب پایههای ویژه این دسته از معابر توسط شهرداری تهران است.
وی خاطرنشان ساخت: ما در شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ آماده همکاری همه جانبه و تعامل با تمامی دستگاههای مسئول و مدیریت شهری تهران بهمنظور رفع چالشها، محدودیتها و اشکالات احتمالی هستیم و تاکید داریم تأمین و حفظ حقوق مسلم شهروندان پایتخت و پاسخگویی به انتظارات و درخواستهای ذینفعان در حد امکانات و منابع موجود از مهمترین اهداف این مجموعه خدمتگذار است.
صبوری در پایان از شهروندان تهرانی خواست تا خاموشیهای احتمالی سطح شهر را از طریق تماس با سامانههای تلفنی ۱۲۱ و ۸۵۱۲۱ بهصورت شبانهروزی اطلاع دهند.
انتهای پیام/