وزارت خارجه آمریکا در واکنش به درگیری‌های اخیر در ادلب میان ارتش ترکیه و سوریه، گفته که واشنگتن در کنار آنکارا و هم‌پیمانان خود در ناتو ایستاده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید که در پی حمله به نیرو‌های ترکیه در ادلب، واشنگتن در کنار آنکارا و هم‌پیمانان خود در ناتو ایستاده است.

این بیانیه، عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در ادلب را «وحشیانه» عنوان کرده و مدعی است: «حملات وحشیانه در ادلب باید متوقف و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه داده شود.»

وزارت خارجه آمریکا در ادامه بیانیه خود می‌گوید: به طور کامل از اقدام ترکیه در دفاع از خود در برابر حملات نظام سوریه حمایت می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: حمله سوریه به پست‌های دیده‌بابی ترکیه در ادلب تشدید تنش خطرناک به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید:


وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: «تمامی تلاش خود را به کار می‌گیریم تا از بازگشت نظام سوریه به جامعه بین‌الملل جلوگیری کنیم.»

ارتش سوریه پس از اینکه تروریست‌ها بار‌ها آتش‌بس اعلام شده در ادلب را نقض کردند، عملیات جدیدی را برای پاکسازی مناطقی از جنوب شرق ادلب و اطراف حلب از چنگ تروریست‌ها آغاز کرد‎ و تاکنون به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است.

با این وجود ترکیه از اکتبر ۲۰۱۹ با انجام عملیات نظامی «چشمه صلح» در شمال سوریه، این منطقه را به تصرف خود درآوده است.

روز دوشنبه ترکیه مدعی شد در حمله نیروهای ارتش سوریه به مواضع نیروهای ترکیه‌ای در ادلب شماری از این نیروها کشته و زخمی شده‌اند که آنکارا با حمله به مواضع نیروهای سوری و کشتن شماری از آنان، انتقام خود را گرفته است.

در پی این ادعای ترکیه، وزارت دفاع روسیه -که ناظر بر روند صلح در سوریه است- اعلام کرد ترکیه درباره تحرکات خود در ادلب، استانی که سوریه با آغاز عملیاتی در پی پاکسازی آن از لوث وجود تروریست‌های باقی‌مانده است، اطلاعی به نظامیان روس نداده است و در ادلب هیچگونه حمله هوایی صورت نداده است.

امروز سه‌شنبه تلویزیون ترکیه اعلام کرد یگان‌های توپخانه‌ای ارتش این کشور تعدادی از پایگاه‌های ارتش سوریه در شمال این کشور را بمباران کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار