فیلم "پدران" در اکران جشنواره فیلم فجر شیراز، علاقمندان را به سالن کشاند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دومین فیلم اکران شده روز نخست جشنواره فیلم فجر شیراز در تالار حافظ، "پدران" بود که برعکس فیلم سینما شهر قصه‌ها، علاقمندان بیشتری را به سالن کشاند و علی رغم اینکه تبلیغات زیادی در موردش نشده بود، اما فیلمی قابل تامل در کارنامه کارگردانش برای یک فیلم اولی محسوب می‌شود.

فیلم "پدران"  به جای نمایش یک التهاب اجتماعی بدون راهکار، از زیرساختی انسانی برخوردار است که منجر به راه حل می‌شود و با این تفاسیر به یک تعریف دقیقی از سینمای اجتماعی خواهیم رسید که بنایش بی‌پروایی، نمایش بحران و اغراق آمیز نشان دادن موقعیت‌های اجتماعی نیست، بلکه با فیلمی مواجه هستیم که شخصیت‌هایش را به یک ایثار اجتماعی پرمعنا و سنت‌گرا هدایت می‌کند.

نکته قابل اعتنا این است که سالم صلواتی به هیچ عنوان اهل خودنمایی در کارگردانی نیست و سعی دارد کارکرد‌های نمایشی اثرش از دست نرود.

از نکات قابل توجه این فیلم باید به بازی‌های علیرضا ثانی فر، هدایت هاشمی، گلاره عباسی اشاره کرد که با اینکه در لحظاتی از فیلم بازی شان در نیامده و اغراق شده است، اما در مجموع فیلم موفق بوده اند.

مهشید ناصری، کیوان پرمر، مهدخت مولایی، نوید لایقی مقدم، سارینا ترقی، یوسف یزدانی، مرتضی خانجانی، شیدا مودب، سعید پورشعبانی و طالب عبداللهی دیگر بازیگران فیلم پدران سالم صلواتی بودند.

در مجموع، روز نخست نوزدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز نتوانست مخاطبان هنر هفتم را در تالار حافظ شیراز راضی کند، اما با توجه به حضور فیلم‌هایی همچون درخت گردو، شنای پروانه، خروج، روز صفر، روز بلوا و سه کام حبس، روز‌های روشنی در انتظار جشنواره فجر شیراز است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار