جانشین رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: در حوادث رانندگی استان مرکزی ۶۳ درصد رانندگان غیربومی هستند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سرهنگ محمد امیدی جانشین رئیس پلیس راه استان مرکزی در جلسه مجمع سلامت شهرستان شازند گفت: در حوادث رانندگی ۳۷ درصد رانندگان بومی و ۶۳ درصد غیربومی هستند، همچنین ۳۸ درصد تلفات در حین انتقال و بقیه در دم جان میدهند که می‌توان با تدابیری تلفات در حین انتقال را کاهش داد.

سرهنگ امیدی حوادث ترافیکی را یکی از دغدغه‌های مردم و مسئولین دانست و افزود: عامل انسانی، وسیله نقلیه، جاده و شرایط راه ۴ عامل مهم در بروز حوادث هستند که عامل انسانی بیشترین سهم را دارد، که باید برای کاهش تصادفات روی این عامل بیشترین سرمایه گذاری را داشته باشیم.

او اضافه کرد: با وجود اینکه محرومیت از رانندگی جزء عوامل بازدارنده‌های تصادفات است، اما تاکنون در سطح استان کسی بر اثر تصادف از رانندگی محروم نشده است و از مقام محترم قضایی درخواست داریم با رانندگان فاقد گواهینامه برخورد قاطع داشته باشند و برخورد صرفاً جریمه نقدی نباشد.

جانشین رئیس پلیس راه استان مرکزی بیان کرد: همکاران من در راهنمایی و رانندگی برای آموزش دانش آموزان آمادگی دارندو از آموزش و پرورش می‌خواهیم در بحث آموزش دانش‌آموزان به خصوص مدارس حاشیه به ما کمک کنند.

او تصریح کرد: تردد کامیون‌های حامل سنگ باعث تخریب جاده‌ها می‌شوند، همچنین به دلیل عدم مهار محموله‌ها این کامیون‌ها حادثه ساز نیز هستند.

سرهنگ امیدی با اشاره به کیفیت پائین خودرو‌ها اظهار کرد: بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان در کشور صرف نگهداری زندانیان حوادث رانندگی می‌شود و فرهنگ سازی و کاهش عوامل حادثه‌ساز می‌تواند این سرمایه را حفظ کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.