اهدای خون بیش از ۳۲ هزار یزدی در ده ماهه امسال

مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: در ده ماهه امسال ۳۲ هزار و ۲۷۰ یزدی موفق به اهدای خون خود شدند.

نقی تقوایی مدیرکل انتقال خون استان یزددر گفت و گو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، گفت: در ده ماهه‌ امسال، ۴۶ هزار و ۹۷ نفر به انتقال خون استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۲۷۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او افزود: آمار مراجعه کنندگان به انتقال خون استان یزد در این مدت، نسبت به مدت مشابه پارسال، با رشد ۲/۹ درصدی همراه بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان یزد با بیان اینکه مشارکت بانوان در امر اهدای خون در این مدت ۲/۷ درصد بوده است، افزود: آقایان با مشارکت ۹۷/۳ درصدی، بیشترین آمار اهدای خون استان را به خود اختصاص داده اند.

او ادامه داد: در این مدت، از مجموع اهداکنندگان خون، ۶۷/۳ درصد اهدای خون مستمر داشته اند و ۲۵/۱ درصد باسابقه و ۷/۶ درصد برای اولین بار خون خود را اهدا کردند.

تقوایی بیان کرد: انتقال خون یزد واقع در صفاییه، از ساعت ۷/۳۰ تا ۱۹ و مرکز ثابت خونگیری آزادشهر نیز از ساعت ۷/۳۰ صبح تا ۱۳/۳۰ دایر است.

مدیرکل انتقال خون استان یزد در پایان اضافه کرد: ساعت کار مراکز خونگیری شهرستان‌های اردکان و میبد را از ساعت ۷/۳۰ تا ۱۳/۳۰ آماده خونگیری از شهروندان هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.