آمریکا، انگلیس و فرانسه از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا به منظور بررسی آخرین تحولات شمال سوریه تشکیل جلسه دهد.

آمریکا، انگلیس و فرانسه خواستار نشست شورای امنیت درباره سوریه شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آمریکا، انگلیس و فرانسه خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات شمال غرب سوریه شدند.

یک منبع آگاه اعلام کرد این نشست احتمالا روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

اوایل امروز یک مقام ستاد کل ارتش سوریه اعلام کرد این آخرین فرصت برای شبه نظامیان مستقر در ادلب است تا سلاح‌های خود را تحویل دهند. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از تمامی طرف‌های درگیر در شمال سوریه خواست تا به اقدامات نظامی خود در شمال غربی سوریه پایان دهند.

سوم فوریه وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد ۶ نیروی خدماتی ارتش در درگیری‌ها در شمال سوریه کشته شدند. ارتش سوریه پس از اینکه تروریست‌ها بار‌ها آتش‌بس اعلام شده در ادلب را نقض کردند، عملیات جدیدی را برای پاکسازی مناطقی از جنوب شرق ادلب و اطراف حلب از چنگ تروریست‌ها آغاز کرد‎ و تاکنون به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است. با این وجود ترکیه از اکتبر ۲۰۱۹ با انجام عملیات نظامی «چشمه صلح» در شمال سوریه، این منطقه را به تصرف خود درآوده است.

روز دوشنبه ترکیه مدعی شد در حمله نیرو‌های ارتش سوریه به مواضع نیرو‌های ترکیه‌ای در ادلب شماری از این نیرو‌ها کشته و زخمی شده‌اند که آنکارا با حمله به مواضع نیرو‌های سوری و کشتن شماری از آنان، انتقام خود را گرفته است.

در پی این ادعای ترکیه، وزارت دفاع روسیه -که ناظر بر روند صلح در سوریه است- اعلام کرد ترکیه درباره تحرکات خود در ادلب، استانی که سوریه با آغاز عملیاتی در پی پاکسازی آن از لوث وجود تروریست‌های باقی‌مانده است، اطلاعی به نظامیان روس نداده است و در ادلب هیچگونه حمله هوایی صورت نداده است.

روز سه‌شنبه تلویزیون ترکیه اعلام کرد یگان‌های توپخانه‌ای ارتش این کشور تعدادی از پایگاه‌های ارتش سوریه در شمال این کشور را بمباران کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار