رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود:

بند سنگ و ملات حوزه قطری شاهرود افتتاح شد

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از افتتاح بند سنگ و ملات حوزه قطری این شهرستان با حضور فرماندار خبر داد و گفت: برای این طرح ۱۴ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد رضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه در پنجمین روز از دهه فجر با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان بند سنگ و ملات حوزه قطری شاهرود افتتاح شد، ابراز داشت: برای این طرح ۱۴ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

او بابیان اینکه عملیات اجرایی این طرح سال ۹۷ آغاز و دهه فجر ۹۸ به پایان رسید، افزود: حجم مخزن این سازه ۲۵ هزار متر مربع است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در کنترل و کاهش خسارت سیلاب ایفا کند.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه این گونه طرح‌ها می‌تواند در بهبود تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، چاه‌ها و قنوات مؤثر باشد، ابراز داشت: روز گذشته نیز دو بند خاکی دهملا واقع در بخش مرکزی شاهرود بااعتبار ۸۳۹ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید.

کشاورزیان بابیان اینکه سهم شاهرود از صندوق توسعه ملی ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است، در ادامه تصریح کرد: بخشی از این اعتبارات در حوزه ابر، قطری و دهملا هزینه و طی دهه فجر امسال افتتاح شدند.

او  بابیان اینکه کنترل سرعت و خسارات ناشی از مزایای طرح‌های آبخیزداری محسوب می‌شوند، تصریح کرد: پروژه‌های آبخیزداری نقش بسیار مهمی در حفاظت خاک خواهند داشت لذا اجرای این طرح‌ها بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.