رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان گفت: نتایج نهایی انتخابات پس از بررسی ویژه آرای مشکوک اعلام خواهد شد.

نتایج نهایی انتخابات پس از بررسی ویژه آرای مشکوک اعلام می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، زهره بیان شینواری، رئیس کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان در یک نشست خبری گفت: نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری پس از بررسی ویژه آرای مشکوک اعلام خواهد شد.

وی گفت: از ۳۰۹۷ مرکز رای گیری که شامل ۱۳۷۶۳۰ رای مشکوک (۱۰ درصد کل آرا) است، ۳۰۹ مرکز نیاز به تفتیش و بررسی ویژه دارد.

رئیس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان اظهار داشت: ۱۰ درصد آرای مشکوک و همچنین ۱۰ درصد آرایی که خارج از وقت به صندوق انداخته شده به عنوان نمونه بررسی خواهد شد و سپس با توجه به معیار‌های در نظر گرفته‌شده در این بررسی، در مورد سرنوشت کل آرا تصمیم‌گیری می‌شود.

شینواری افزود: در صورتی که ۶۵ درصد از معیار‌های در نظر گرفته شده در بررسی این ۱۰ درصد از آرای مشکوک تکمیل شود، کل آرا معتبر شمرده خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر ۱۰ درصد آرای نمونه، ۳۵ درصد معیار‌های تعیین‌شده را تکمیل نکند، کل آرا به تفتیش می‌رود.

رئیس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان افزود: معیار‌های در نظر گرفته‌شده در تفتیش ویژه، اطلاعات بایومتریک و تطبیق اوراق نتایج است.

قابل ذکر است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ ۶ میزان/ مهر برگزار شد و نتایج ابتدایی آن نیز در اول ماه جدی/ دی ماه اعلام گردید، اما نتایج نهایی تاکنون مشخص نیست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار