عضو شورای شهر تهران گفت: احیاء سینماهای قدیمی باعث می‌شود شهروندانی که سنی از آنها گذشته، خاطرات گذشته‌شان زنده شود.

خبرنگار: کاظمی/حمایت حق‌شناس از فعال کردن سینماهای قدیمی/ با تغییر کاربری مخالفممحمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با تأکید بر اینکه شورای پنجم تلاش ویژه‌ای می‌کند تا سینماها و تماشاخانه‌های تهران را دوباره فعال کند، گفت: تمرکز ما بر روی بافت قدیمی و مرکزی تهران است که برای این کار از مالکان این فضاها دعوت می‌کنیم بخاطر حرکتی که در شورای شهر صورت گرفته و شاهدیم که فرهنگ سینما در این دوره بیشتر مورد استقبال قرار گرفته برای نوسازی این اماکن با ما همکاری کنند.

او با بیان اینکه با حمایت‌های شورا و شهرداری سینماها و تماشاخانه‌های قدیمی تهران دوباره فعال خواهند شد، گفت: فعالیت دوباره این مراکز برای شهروندانی که سنی از آنها گذشته حس و حال خوبی را رقم می‌زند و آنها را با خاطرات گذشته‌شان پیوند می‌زند.


بیشتر بخوانید: تسهیل تردد مردم در بازدید از موزه قدیمی وزارت ارتباطات


رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت برخی سینماها که تغییر کاربری داده‌اند و به مرکز خرید و پوشاک تبدیل شده‌اند، گفت: من با تغییر کاربری اماکن فرهنگی موافق نیستم و اگر در جایی تغییر کاربری صورت گرفته، باید دوباره همان فعالیت سابق در آن جریان یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۶:۴۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
اين فكر خوبيه! البته اگه اقدام فورى بشه و دست كم عده اى از افراد مسن كه خاطرات گذشته براشون تداعى ميشه ، زنده باشن و ببينن! انشاءالله
آخرین اخبار