یادواره شهدای دانش آموز آذربایجان شرقی با عنوان لاله‌های روشن در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،یادواره شهدای دانش آموز آذربایجان شرقی با عنوان لاله‌های روشن در تبریز برگزار شد.در این یادواره یاد و خاطره هزار و ۸۵۰ دانش آموز شهید استان گرامی داشته شد.

سردار نوعی اقدم فرمانده محور مقاومت در این مراسم دانش آموزان را استراتژیک‌ترین نیروی انسانی جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: آینده این نظام به دست دانش آموزان رقم خواهد خورد.

او خطاب به دانش آموزان گفت: عزت و اقتدار و بالندگی و رقابت در عرصه‌های مختلف در دنیا به دست شماست، قدر خودتان را بدانید و سرنوشت نیکویی برای این کشور رقم بزنید.

این فرمانده محور مقاومت افزود: دانش آموزان سه عنصر خدا، پدر و مادر و معلم را نباید فراموش کنند که هرچه دارند از این سه عنصر معنوی است.

نوعی اقدم افزود: ایران و ایرانی در دنیا مفتخر به آزادگی و آگاهی است و این میسر نیست مگر با تکریم خون شهدا.

او با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی‌ سند حقانیت ماست افزود: قدرت شهید سلیمانی بیشتر از سرلشکر سلیمانی است و بواسطه خون پاک او و یارانش عزتی بی‌نظیر نصیب ایران شد.

 پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم عالیترین جلوه انسانی را ایثار از وجود خود برای خلق خدا دانست.

 پاشایی با بیان اینکه شهید یعنی ایثار، حضور، فداکردن و حیات و شهامت و از خودگذشتگی در راه خدا، گفت: دانش آموزان شهید با عنوان لاله‌های روشن رفتند و راه سعادتمندی آن‌ها برای همیشه تاریخ ماندگار است.

او با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین و موثرترین موضعی که میتواند تکیه گاه ما باشد همین لاله‌های روشن است، افزود: مسئولیت امروز ما در مقابل ایثار شهدای سال ۵۷؛ انتقال رسالت ایشان به نسل آینده است و لحظه‌ای کوتاهی در این رسالت، سقوط در تاریکی و ضلالت خواهد بود.

در این یادواره از جلد پنجم کتاب فهمیده‌های آذربایجان به قلم محمد باقر امیری رونمایی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.