رئیس دفتر ریاست جمهوری گفت:دشمن با فشار حداکثری می‌خواست تا ۳ ماه ایران را تسلیم کند، اما این اتفاق نیفتاد.

ایران با وجود فشار‌ها تسلیم نشد/ اختصاص ارز۴۲۰۰ تومانی برای تامین مایحتاج مردمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری امشب در نشست با فعالان اقتصادی مازندران گفت:دشمن فکر می‌کرد با تحریم‌های بسیار شدید و فشار حداکثری تا ۳ ماه ایران تسلیم می‌شود و به میز مذاکره بر می‌گردد، اما این اتفاق نیفتاد.

او با بیان اینکه کشور امروز دوران سختی را پشت سر می‌گذارد گفت فشار خارجی اگرچه امسال بیشتر شده است، اما تلاش کردیم با همبستگی و اعتمادبه‌نفس مشکلات کشور را حل کنیم.

واعظی گفت: دولت برای صادرات، ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت نمی کند بلکه این عرض برای تامین مایحتاج مردم اختصاص خواهد یافت.

او با بیان اینکه فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولت شرایط یکدیگر را باید درک کنند، تأمین نیازهای داخلی را از اولویت بالای دولت اعلام کرد و گفت: با توجه به کاهش درآمد فروش نفت ناشی از تحریم‌ها هزینه‌ها باید مدیریت شود.

رئیس دفتر ریاست جمهوری گفت:دولت اوایل سال ۹۷ برای برخی اقلام ارز نیمایی پرداخته است که سبب افزایش تولید شد.

او با بیان اینکه لایحه آزاد سازی سهام عدالت در دولت تصویب و برای مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، ادامه داد:سیاست دولت بر این است تا سهام عدالت آزاد شود و کسانی که سهام دارند بتوانند سهام خود بفروش برسانند.

واعظی افزود: این لایحه در مجلس نوبت قرار گرفته است و به مصوبه امسال مجلس شورای اسلامی نخواهد رسید بنابراین برای تصویب در شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور  سران قوا مطرح  می شود.

رئیس دفتر ریاست جمهوری افزود: تا زمان تصویب نهایی توسط مجلس این مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی دارای اعتبار است .

واعظی بابیان اینکه رییس جمهور سال آینده  به مازندران سفر می کند ، گفت: مقدمات انجام این سفر با حضور استاندار مازندران در نهاد ریاست جمهوری آغاز شده است.

یک واحد سورتینگ و بسته بندی برنج با ۲۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و گلخانه  هیدروپونیک دو طرحی است که فردا با حضور واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری بهره برداری می شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.