مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور معلولان در اهواز از بهره مندی ۱۹۱ هزار خانواده دارای معلولیت در کشور از حق معیشتی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی همت محمود نژاد عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با تشکل‌ها و انجمن‌های معلولان خوزستان در سرسرای مجتمع فتح المبین بهزیستی اهواز گفت: ۱۹۱ هزار خانواده دارای معلولیت در کشور از حق معیشتی بهره مند شده اند.

او افزود: خوزستان با ۱۴ هزار و ۷۰۰ معلول دومین استان کشور از لحاظ جمعیتی است که از منابع صرفه جویی مصرف بنزین برخوردار شده است.

او بیان کرد: رویکرد مثبت سازمان بهزیستی به موضوع فناوری آی تی، موجب رصد آسان و سریع اطلاعات افراد دارای معلولیت از نظر نوع معلولیت، وضعیت اشتغال، مسکن، بیمه، تحصیل و دیگر امور است.

محمود نژاد اظهار داشت: امسال با استفاده از فناوری آی تی، ۲ هزار و ۷۰۰ معلولی که یا فوت کرده و یا دیگر در مراکز بهزیستی نگهداری نمی‌شوند، شناسایی شده و فرصتی برای افراد پشت نوبت ایجاد شده است.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ادامه داد: هم اکنون در خوزستان انجمن تخصصی مطالعات علمی شنوایی تشکیل شده و اکنون عمل کاشت حلزون که در گذشته تنها در تهران انجام می‌شد به همت بهزیستی در این استان نیز به خوبی و با موفقیت انجام می‌شود.

او افزود: همچنین حق پرستاری افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی پس از ۳ سال، امسال از ۲ میلیون ریال به ۵۵ میلیون ریال افزایش یافته است.

این مقام مسئول به پیامد‌های تورم و افزایش دغدغه افراد دارای معلولیت اشاره و تصریح کرد: یکی از پیامد‌های تحریم و افزایش تورم برای سازمان بهزیستی افزایش قیمت وسایل کمک توانبخشی و میزان سهم پرداختی به افراد دارای معلولیت، نظیر ویلچر و سمعک بود، اما عمده فعالیت‌های ما به چشم نمی‌آید.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور معلولان اذعان داشت: هم اکنون به ازای هر فرد مجهولالهویه مبلغ ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به مراکز نگهداری پرداخت می‌شود.

غلامرضا صدیق راد رئیس سازمان بهزیستی خوزستان نیز در این نشست گفت: شرط رستگاری ما در این دنیای فانی، پیشی گرفتن از یکدیگر در امور خیریه و خدمت به سایر انسان‌ها است.

او افزود: این نشست‌ها می‌تواند گامی موثر در انعکاس نقطه نظرات و پیشنهادات نمایندگان افراد دارای معلولیت در سطح بهزیستی باشد.

در نشست هم اندیشی با تشکل‌ها و انجمن‌های معلولان خوزستان، رییس شبکه ملی معلولان جسمی- حرکتی کشور، رییس انجمن نابینایان ایران و کارشناس حقوقی انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران و مسئولان بهزیستی خوزستان حضور داشتند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.