مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: کمبودی در بحث تولید محصولات کشاورزی نداریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ذبیح‌الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری امروز چهارشنبه ۱۶ بهمن ۹۸ در همایش تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی با بیان اینکه یکی از راه‌های مقابله با تحریم‌ها توجه به بحث تولید در بخش کشاورزی است اظهار داشت: هم اکنون کمبودی در بحث تولید محصولات کشاورزی نداریم.
او افزود: دشمنان جمهوری اسلامی برای ضربه زدن به بخش کشاورزی به پخش شایعات روی می‌آورند تا بازار‌های صادراتی را برهم بزنند.
غریب با بیان اینکه سیاست وزارت جهادکشاورزی در چهارمحال و بختیاری کشاورزی بر محور دامپروری است اضافه کرد: باید کشاورزی ما بر محور تولید دام و علوفه باشد.

او همچنین با اشاره به اینکه تنها ۱۰ درصد اراضی چهارمحال و بختیاری کشاورزی است ادامه داد: سرانه تولید برخی از محصولات مانند حبوبات، بادام، عسل، میوه‌های دانه دار و هسته دار بالاتر از میانگین کشوری است.

غریب از اعطای برخی مشوق‌ها برای تسهیل و بهبود تولید در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: حل اختلافات اراضی کشاورزی در قانون رفع تداخلات، تأمین مواد اولیه، کاداستر اراضی کشاورزی، حذف استعلامات غیرضروری، تفویض اختیار برای واگذاری اراضی به استان‌ها و شهرستان‌ها و احیای قرداد‌های باطل شده بخشی از این مشوق‌ها است.

او افزود: ۲۴ مورد برای تسریع در صدور مجوزات بخش کشاورزی ابلاغ شده که مهم‌ترین آن حذف استعلام‌های مجدد توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها است، اما برخی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها از این موضوع تمکین نمی‌کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار